Index Vakbarát Hírportál

Beszüntetik a világhírű babahintőport, több ezer ember állítja, hogy rákot okoz

2022. augusztus 12., péntek 18:27

Leállítja ismert babahintőporának gyártását a Johnson & Johnson. A céget több ezer ember perelte be, akik azt állítják, a termék rákot okozott náluk.

A Johnson & Johnson két évvel azután, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában beszüntette a talkumalapú babahintőporok értékesítését és gyártását, világszerte leállítja a forgalmazást. Az egészségügyi cég több tízezer perrel néz szembe a fogyasztók részéről, akik azt állítják, hogy a talkumos termékeik, köztük a Johnson’s babahintőpor rákot okozott náluk.

Egy világméretű portfólióértékelés részeként meghoztuk azt a kereskedelmi döntést, hogy áttérünk a kizárólag kukoricakeményítő-alapú babapúder portfólióra. Ennek eredményeként a talkumalapú Johnson’s babapúderek gyártása 2023-ban világszerte megszűnik

– áll a vállalat a közleményében.

A Guardian azt írja: a vállalat 2020-ban jelentette be, hogy a kereslet visszaesése miatt leállítja a talkumalapú változat értékesítését Észak-Amerikában, miután a termék biztonságosságával kapcsolatos „félretájékoztatás” és jogi kihívások miatt problémák adódtak a termék eladásával.

Kiállnak a termék mellett

Ez azt követően történt, hogy a J&J önként visszahívott egy adag babapúdert, miután az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság nyomokban azbesztet talált a termékben. Akkor „óvatosságból” 33 ezer palack hintőport vontak ki a forgalomból.

A J&J, ugyanakkor kiemelte: továbbra is fenntartja, hogy a talkumalapú babapúder nem okoz rákot.

Határozottan kiállunk az orvosi szakértők által világszerte végzett több évtizedes független tudományos elemzések mellett, amelyek megerősítik, hogy a talkumalapú Johnson’s babapúder biztonságos, nem tartalmaz azbesztet, és nem okoz rákot

– nyilatkozták, hozzátéve: a termék leállítása csupán a termékportfólió optimalizálásáról szól. Szerintük ez az átállás segít egyszerűsíteni a termékkínálatukat és kielégíteni a fogyasztóik, ügyfeleik és a fejlődő globális trendek igényeit.

A Johnson’s babapúdert 1894 óta értékesítik, és a cég családbarát imázsának szimbólumává vált.

(Borítókép: Justin Sullivan / Getty Images)

Rovatok