Index Vakbarát Hírportál

A Wizz Air Párizsban felejtette budapesti utasait

2022. augusztus 17., szerda 16:18

A Wizz Air Párizs (ORY)–Budapest (BUD) W6 2368 járat utasait kedden 21:36-kor e-mailen tájékoztatták arról, hogy a menetrend szerint 21:30-kor induló gépük késik. Legalábbis a fapados járat a másnap 12 óra 40 perckor történő indulást késésnek nevezte.

Legutóbb egy olvasónk mesélte el személyes történetét, amikor júniusban London repterén ragadt, mert járata nem indult el. Ugyanabban a hónapban Ferihegyen is kitört a pánik, miután nem engedték el az utasokat a repülőtérről.

A Wizz Air közölte, hogy napközben akkora késések halmozódtak fel, hogy már nem tudott volna időben felszállni a gép a Párizs–Orly repülőtér bezárása előtt.

A „késés”, amiért kártérítés járna

Az augusztus 16-án fél 10-kor tervezett indulás helyett csak 17-én, azaz a mai nap folyamán – 12:40-kor – számíthatnak a Párizsban rekedt utasok a hazajövetelre. Az EU-s szabályok kimondják, hogy az utasok ilyen hosszú ideig tartó várakoztatása már nem késésnek minősül, hanem törléssel egyenértékű kártérítésre jogosítja a pórul járt utasokat – írja a spabook.net.

A Wizz Air levele tartalmazza a késések óraszámát, az út hosszát, és leírták, hogy milyen lehetőségeket kínál a légitársaság a járat pótlására, viszont az uniós jogszabályt meglehetősen tágan értelmezték, vagyis egyetlen mondattal épphogy megemlítik az utasok jogát a kártérítésre:

Ha a járat késése az érkezéskor meghaladja a három órát, az utas a rendelet értelmében kompenzációra jogosult (kivéve ha a késést rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden észszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni).

Az utasok e levél alapján azt hihetik, hogy a Wizz Air rendezte a számlát annyival, hogy ingyenesen átfoglalta őket egy másik járatra, és szállást biztosított nekik az éjszakai várakozásra. Egy szó sem esik arról, hogy a kártérítést külön igényelni kell, és ha az utas ismerné a jogait, tudná, hogy nem kell elfogadnia a felkínált szállást, kereshet magának, és minden költségéről benyújthatja a számlát a Wizz Airnek még a 250 eurós kártérítésen felül – írja a lap az EU-s jogszabály alapján.

Sokáig nem jutott szállás mindenkinek

Kaotikus állapotokról számoltak be a Párizsban vesztegelők, akik sokáig nem kaptak szállást, mivel az utazóknak csak egy részét vitték át a kijelölt szálláshelyre. 45 utast helyeztek el, de aztán a busz több körben visszament a többiekért és 2 különböző szállodában helyezték el őket, írja az utazási blog. 

Szerdán az utasokat busszal elszállították a repülőtérre, viszont a 12:40-es beígért indulás végül 13:20-ra csúszott. 

Reagált a Wizz Air

Az Index megkereste a Wizz Air-t az esettel kapcsolatban, és a légitársaság azt írta, hogy „az augusztus 16-án Párizs-Orly Repülőtérről Budapestre repülő esti járatát a nap során felgyülemlett késések miatt kénytelen volt átütemezni augusztus 17-re, mert a gép nem tudott volna a Párizs-Orly Reptér bezárása előtt felszállni. A járat átütemezéséről és az ezzel kapcsolatos tudnivalókról a WIZZ SMS-ben és e-mailben értesítette az érintett utasokat, helyi idő szerint 21:35-kor”.

A Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára, viszont Párizs szállodáinak telítettsége miatt a légitársaság elismerte, hogy egyes utasaiknak várni kellett, amíg biztosított lett számukra a szálláslehetőség.

A mai napon az utasokat reggeli várta, és a földi kiszolgáló csapat szállította vissza őket a repülőtérre a járatuk indulása előtt

– állítja a Wizz Air közleményében.

(Borítókép: Képünk illusztráció. Fotó: Nagy Attila Károly / Index)

Rovatok