A TikTok néhány héttel a novemberi amerikai időközi választások előtt betiltja a politikai adománygyűjtéshez köthető kampánytevékenységeket, és azt is szigorúbban ellenőrzi, hogy kik állnak a különböző pártok fiókjai mögött.
Blake Chandlee, a cég globális üzleti megoldásokért felelős elnöke azt írta egy blogbejegyzésben, hogy a cég ideiglenesen megszünteti az összes hirdetési és monetizációs funkciót, továbbá tilos lesz a felhasználóknak arra használni az oldalt, hogy kampányadomány-gyűjtő oldalakra küldjék a követőiket – írja a The Verge.
A változtatások értelmében a kormányokhoz, politikusokhoz és pártokhoz tartozó fiókok üzemeltetőinek is át kell esniük egy hitelesítési folyamaton a jövőben. A közösségi oldalt évek óta bírálják amiatt, hogy az álhírek és a politikai félinformációk melegágyát képezi, amellyel a fiatalok egész generációját félretájékoztatja, sőt egyenesen az orosz propaganda szócsöve – ezért a cég augusztusban bejelentett egy választási integritási kezdeményezést. Ennek a része a fent említett két szabályozás is.
A kampánnyal kapcsolatos adománygyűjtés tiltásával, valamint a fiókok ellenőrzésével egyensúlyt kívánunk teremteni aközött, hogy az emberek megvitathatják az életüket érintő kérdéseket, eközben azonban megvédjük a közösségünk által szeretett kreatív, szórakoztató platformot
– írja Blake Chandlee a blogbejegyzésében. A TikTok szóvivője, Jamie Favazza kedden közölte, hogy a vállalat tervei szerint ezeket az új szabályokat „a technológia és az emberi mértéktartás kombinációjának” segítségével érvényesítenék.