Index Vakbarát Hírportál

Az emberek, akiknek fontosabb a Netflix, mint az étel

2022. október 7., péntek 06:40

Inkább mondanak le bizonyos élelmiszerekről és ruházati termékről, mint a streaming-előfizetéseikről az Egyesült Államokban élő emberek. A 2500 emberrel végzett felmérés szerint az amerikaiak költségkeretének mintegy 18 százalékát teszik ki ezek a szolgáltatások.

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Államokban egyre kevesebben akarnak lemondani a streaming-előfizetéseikről, különösen ha tv-ről, filmekről és zenei szolgáltatásokról van szó, mint például az Amazon Prime, Netflix és a Spotify. 

A megkérdezettek közel kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az infláció miatt csökkentenie kell a kiadásait, ám a kutatócsoport adatai szerint csupán körülbelül egynegyedük tervezi, hogy az előfizetéseiken kezd el spórolni a következő hónapokban. A legtöbben azt mondták, inkább az élelmiszerekkel és a ruházattal csökkentenek a kiadásaikon. 

A legmeglepőbb adatok azt mutatják, hogy az étkezéssel és a benzinnel szemben is inkább a tv-s szolgáltatásokat választják a legtöbben.

Pedig jelentős kiadást jelentenek

A megkérdezettek valamivel több mint fele (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy a havi kiadásaik jelentős részét teszik ki az előfizetések. Az amerikai fogyasztók becslései szerint átlagosan havi 135 dollárt költenek ezekre a szolgáltatásokra, ami a havi költségkeretük 17,8 százalékát jelenti –állapította meg a National Research Group a CNBC szerint.

Ugyanakkor sokan száz dollárral is alábecsülik, hogy mennyit költenek havonta az előfizetésekre, mivel ezek a kiadások sokszor automatikusan terhelik meg a bakkártyákat és hitelkártyákat. 

A felhasználók könnyen elfelejtik az ismétlődő költségeket

– mondta Kathryn Hauer pénzügyi elemző. 

(Borítókép: Daniel Reinhardt/picture alliance/Getty Images)

Rovatok