Index Vakbarát Hírportál

Újabb botrány a Wizz Air járatán, pórul jártak a magyarok

2022. december 21., szerda 11:05

Külföldön ragadt egy magyar pár, miután törölték a járatukat. A történtekről olvasónk számolt be részletesen a szerkesztőségünkhöz eljuttatott levélben.

„Mindig nagy érdeklődéssel olvastam a cikkeket a Wizz Air járattörléseiről, késéseiről, otthagyott utasokról. Egészen néhány nappal ezelőttig ez olyasminek tűnt, ami csak másokkal történhet meg” – kezdi beszámolóját olvasónk, aki december 17-én utazott Izlandra párjával egy négynapos pihenésre, miközben két kisgyermeküket a kicsik nagymamájánál hagyták Budapesten. 

Gépükön körülbelül 200-an voltak, sokan kisgyerekekkel utaztak, és rögtön a leszállás után problémákkal szembesültek, mivel a gép körülbelül 1 órát a kifutón vesztegelt amiatt, hogy a gép beállóját le kellett takarítani a hóesés után. A leszállás után aztán a csomagokra kellett várniuk, és 3-3,5 órán keresztül semmiféle tájékoztatást nem kaptak, mire végül közölték velük: csak holnap vehetik át a bőröndöket. 

Eltűntek a csomagjaik 

„Miután sokadjára kérdezősködtem, hogy mi lesz, azt mondták, hogy nyugodtan menjünk el, mert a csomagokat csak reggel fogják tudni kiadni. Kénytelenek voltunk szállást foglalni Reykjavíkban, mivel a mi szállásunk nagyjából 2 órás autóútra található a reptértől” – írta olvasónk. A java azonban csak ezután jött. 

Reggel 9-kor megjelentünk a reptéren, ahol közölték, hogy a gép csomagjainkkal együtt visszarepült Budapestre. Hívtuk a Wizz Air gyakorlatilag nem létező ügyfélszolgálatát, ahol azt mondták, hogy fogalmuk sincs, merre van a csomagunk és mikor kaphatjuk majd meg.

Olvasónk és párja ezután Reykjavíkban vásárolt „némi felszerelést” ahhoz, hogy egyáltalán „létezni tudjanak a mínusz 10 fokban”, majd elindultak a városon kívüli szállásukra.

A visszafele tartó járatot törölték

Két nappal később, december 20-án tértek vissza a reykjavíki reptérre, ahol aztán ismét problémákkal szembesültek. 

Amikor elindultunk a szállásról a reptérre, közben kaptunk egy e-mailt, hogy a járatunkat törölték, konkrétan a gép fel sem szállt Budapestről. A Wizz Air felajánlotta, hogy átfoglalják a járatunkat egy másik gépre december 24-re. Pánikba estünk, egy 3 és 7 éves gyermekünk vár otthon bennünket a nagyinál

– írta olvasónk, majd azzal folytatta, hogy hiába próbáltak más járatokat keresni, sehol sem találtak jegyet. Ezután a helyi tiszteletbeli magyar konzult hívták fel, aki elmondta: mások már szintén segítséget kértek tőle, de nekik is csak annyit tudott mondani, hogy december 27-ére tudnak jegyet foglalni Bécsbe a törölt járat helyett. 

„Semmi mást nem szeretnénk, csak hazajutni”

A nejem ennél a résznél fakadt sírva. Ezután kb. 1,5 órás folyamatos próbálkozás után sikerült december 22-re foglalnunk egy jegyet Koppenhágába, ahonnan elvileg még aznap eljutunk Bécsbe, és onnan már csak egy ugrás Budapest

– írta olvasónk, miközben azt is közölte, hogy az egész kálváriájuk alatt többször is próbált egyeztetni a Wizz Airrel, de semmit nem tudtak segíteni nekik (a december 24-ei átfoglalásos ajánlatot leszámítva).

„A csomagjainkat továbbra sem tudják, hogy hol vannak. Ma reggel kaptunk egy e-mailt arról, hogy kivizsgálták a panaszunkat, és nem tudnak kártérítést fizetni, mert a gépet időjárási okokra hivatkozva törölték. Felvettük a kapcsolatot az utasbiztosítónkkal, akik szerint az eddig felmerült nagyjából milliós (repülőjegyek – 440.000 forint –, szállás, további autóbérlés, ellátás stb.) költségeinket a Wizz Airnek kellene rendeznie” – fogalmazott olvasónk, majd azzal zárta a levelet: „Már semmi mást nem szeretnénk, csak hazajutni. Egy dolgot viszont megtanultunk: Wizz Airrel soha többé.”

Az esettel kapcsolatban kerestük a Wizz Airt, amint válaszolnak, frissítjük cikkünket. 

(Borítókép: Nicolas Economou / NurPhoto / Getty Images)

Rovatok