Még a Sárkányok hazánál is nézettebb volt a Wednesday, a kutatók a fiatal generáció érdeklődésével magyarázzák a jelenséget.
A streamingszolgáltatók mindenkori célja, hogy amint piacra dobják legújabb sorozatukat, a lehető legrövidebb idő alatt vonzzák be nézőiket. Egy új sorozatnak ugyanis mindössze két hét alatt kell megnyernie az emberek többségének figyelmét, utána csökkenni kezd a népszerűsége – tette közzé a Samba TV új felmérése.
A tavalyi év második felében megjelent húsz legnépszerűbb sorozat közül 15 esetében megfigyelhető volt, hogy a megjelenésüktől számított 15 napon belül elérték a teljes, 51 napos nézettség több mint 75 százalékát.
MÉGIS, VOLT EGY SOROZAT, AMELY TELJESEN FELBORÍTOTTA A KORÁBBI TRENDET. EZ A NETFLIX WEDNESDAY CÍMŰ SOROZATA, AMELY ÚJ TÁVLATOKAT NYITOTT A STREAMING MŰKÖDÉSÉBEN.
A népszerű sorozatok működésétől eltérően az Addams Family spinoff-sorozat megjelenését követő 15 napon belül a nézők mindössze 66 százalékát szerezte meg, és mégis hosszabb ideig maradt a népszerűségi lista élén, mint bármely más sorozat. Ezenkívül a Wednesday megelőzte az HBO népszerű sorozatát, a Sárkányok házát is: a Wednesday a legnézettebb új alkotás volt 2022-ben, és 40 napig volt a legnépszerűbb sorozat (a Sárkányok háza mindössze a kezdeti 15 napos népszerűségi listát vezette).
A kutatók szerint a siker kulcsa nem más, mint a Z generáció megjelenése a streamingpiacon. A Wednesday sikere ugyanis részben annak köszönhető, hogy a sorozat letarolta a közösségimédia-felületeket, bevonzva a fiatal közönséget.
A kutatók megfigyelték, hogy a Wednesday és a Sárkányok háza mellett Ryan Murphy amerikai televíziós író, rendező és producer további sorozatai a megjelenés első 15 napjában szintén az év legnézettebb premierjei közé tartoztak, és mindegyik a Z generációs és a millenniumi háztartások körében volt a legnépszerűbb.
A streaming előretörése kapcsán érthető, hogy a tavalyi évben számos háztartás mondta le kábeltévé-előfizetését, az amerikai háztartások mindössze 48 százalékának van kábel- vagy műholdas tévé-előfizetése. Talán nem meglepő, hogy ez a szám lényegesen kisebb a Z generációs és a millenniumi háztartásokban. Tízből több mint nyolc Z generációs és milleniál néző streamelve néz televíziót.
Ennek ellenére számos néző továbbra sem rendszeres nézője valamely streamingszolgáltatónak, mindössze egy adott tartalom miatt látogat el a szolgáltató oldalára. Ez főleg a kisebb oldalakra igaz, mint az Apple TV+ és a Paramount+, ahol a nézők több mint fele csak egy adott tartalom miatt nézte a szolgáltató műsorát.
Ez mutatja azt a jelenséget, amelyet a szakértők csak „biciklizésnek” neveztek el. Ez azt jelenti, hogy a nézők csak egy adott műsor miatt regisztrálnak egy adott szolgáltatóra, majd „átbicikliznek” egy másik platformra, aszerint, hogy melyik műsort szeretnék megnézni.
A felmérés kiemeli, hogy az amerikai felnőttek mindössze 29 százaléka „biciklizett” az utóbbi hat hónapban, de több mint kétharmaduk tervezi ezt tenni az elkövetkező fél évben.
(Borítókép: Netflix)