Egy informatikai hiba miatt késnek, valamint törlődtek járatok. Egyelőre nem tudni, meddig tart a káosz.
A Lufthansa egy szerda reggeli informatikai hibája okozta a hatalmas repülőtéri káoszt a világban. A vállalat megerősítette a hibát a BILD-nek, de még nem tudják pontosan, mekkora gondot okozott a probléma, de azt már tudni lehet, hogy a Lufthansa-csoport valamennyi légitársasága érintett.
Egyelőre nem tudni, mennyi járat késik és mennyit töröltek. A hibában érintett a check-in rendszer, valamint a beszálláshoz használt rendszerek. Münchenben és a frankfurti repülőtéren is feltorlódtak az utasok és a repülőgépek is.
Az utasokat azért sem engedték be a várakozó repülőgépbe, mert a személyzet szerint fontos információk hiányoztak az indulásról. Kezdetben minden belföldi járatot töröltek, és az utasokat arra kérték, hogy szálljanak át a Deutsche Bahn járataira.
Több német repülőtérről származó fotók és videók is káoszt mutattak az indulási csarnokokban. Többek között Benjamin Rohé vállalkozó is közzétett egy videót, amelyen egy angol nyelvű hangosbemondó jelzése hallható: „Még nem tudjuk megmondani, mennyi ideig tart.”
A BILD szerint jelenleg egy válságstáb tárgyal a helyzetről.
A lap információi szerint a frankfurti repülőtérre tartó járatokat Nürnbergbe, Kölnbe vagy Düsseldorfba irányítja, de volt olyan gép is, amit Brüsszelbe irányítottak át.
A Lufthansa második csomópontja, München eredetileg nem zárta be a járatokat. Ez azonban akkor lenne egy lehetőség, ha a problémák hosszabb ideig fennállnának. A nemzetközi járatokat is érinti a frankfurti országbezárás, így számos átszálló utas lemarad a csatlakozásról.
A Lufthansa frankfurti szóvivője elmondta, a megoldáson intenzíven dolgoznak. Sascha Müller-Kraenner, a Deutsche Umwelthilfe szövetségi ügyvezető igazgatója megragadta az alkalmat, hogy emlékeztessen a belföldi német járatok vitatott kérdésére. A Twitteren ezt írta:
Káosz a Lufthansánál ma. Jó emlékeztető, hogy a belföldi német járatokat amúgy is törölni kell.
A Budapest Airport járatinformációs rendszere szerint a német légitársaság törölte a szerda délutáni, valamint esti, Frankfurt és Budapest között közlekedő, LH1336/7, LH1344/5 járatpárokat, a Frankfurtból Budapestre érkező délelőtti LH1334-as járat 1 óra 40 perces késéssel, 11:45-kor szállt le Ferihegyen – írja az AIRportal.
Utazók ezreit érintik a járattörlések – és most kártérítésre számítanak. Arndt Kempgens, közlekedési jogi ügyvédje a BILD-ben tisztázza a helyzetet. „A Lufthansa teljes mértékben felelősséget vállal ügyfeleiért, az utasokért, hogy az informatika működjön. Ha a járatok lebonyolítása során problémák vagy elterelések merülnek fel, a Lufthansa köteles minden költséget vállalni”.
Ez azonban nem érvényes harmadik fél hibája esetén a, mint a mostani esetben a szakértő szerint: „Ebben az esetben a Lufthansa köteles visszatéríteni a jegyeket, de kártérítést nem fizet. Ezek rendkívüli körülmények, amelyeket a Lufthansa nem tudott befolyásolni. Ekkor a légi utasok jogairól szóló rendelet (5. cikk (5) bekezdés, 7. cikk) értelmében nincs átalány-kártalanítás”.
(Borítókép: Joan Valls / Urbanandsport / NurPhoto / Getty Images)