Spanyolország 258 millió eurót költött olyan vonatokra, amelyek túl nagyok ahhoz, hogy beférjenek a vasúti hálózat alagútjaiba.
Miután az El Comercio című helyi lap január végén leleplezte a baklövést, két közlekedési főnököt elbocsátottak.
Most pedig két, magas rangú spanyol közlekedési tisztviselő mondott le az ügy miatt: Isaías Táboas, a spanyol állami vasúttársaság, a RENFE vezetője és Isabel Pardo de Vera közlekedési államtitkár távozik a posztjáról.
A vonatokat (összesen 31 darabot) 2020-ban rendelte meg a RENFE. Ezek a rossz összeköttetésekkel rendelkező északi autonóm régiókban, Asztúriában és Kantábria tartományban az elöregedő flottát lettek volna hivatottak felváltani.
Az eredetileg 2024-re tervezett befejezés most valószínűleg legalább 2026-ig Csúszik. Kedden az is kiderült, hogy a gyártó, a baszk székhelyű CAF már 2021 márciusában jelezte a hibát.
Miguel Ángel Revilla kantábriai elnök „óriási baklövésnek” nevezte a történteket, hozzátéve, hogy „fejeknek kell hullaniuk” – írja az El Diario Montanés című spanyol regionális lap.
Miután a gyártási szerződést a CAF-nak ítélte oda, a RENFE azt állítja, hogy a vasúti infrastruktúra-üzemeltető Adif által megadott előírások alapján adta meg a méréseket. A CAF később figyelmeztetett, hogy a specifikációk nem biztos, hogy helyesek.
A régió 19. században épült vasúthálózata hegyvidéki tájon halad át. Az alagutak mérete változó, és nem felelnek meg a szabványosított modern méreteknek – írja az Euronews.