Az Apple vállalat egyre több hirdetést csempész be fizetős szolgáltatásába, a cég külön reklámszakembert foglalkoztat a videóreklámok kiépítéséhez. A cég valaha a promóció ellen volt, mára megváltozott a hozzáállása.
Még több hirdetés érkezik az Apple TV+ szolgáltatásra – közölte a The Information.
Hiába fizetnek az előfizetők 6,99 dollárt, azaz körülbelül 2700 forintot az Apple TV+ szolgáltatásért havonta, a vállalat így vagy úgy, de becsempészi a reklámokat a streamingszolgáltatásba. A jelenség korábban már más Apple termékeknél is megfigyelhető volt.
A The Information beszámolója szerint az Apple egy tapasztalt reklámszakértőt, Lauren Fryt bízta meg azzal, hogy olyan terméket hozzon létre, amely a streamingszolgáltatásában reklámokat jelenít meg.
Fry a Simulmedia digitális videóhirdetési vállalattól érkezett az Apple-hez, és korábban a Comcastnál és az AT&T-nél is dolgozott, vagyis hirdetésekkel foglalkozó cégeknél. Pontos munkaköre egyelőre nem ismert, de a The Information értesülései szerint az tudható, hogy a szakember segíteni fog az Apple TV+ streamingszolgáltatása videóreklám üzletágának a kiépítésében.
A folyamat már tavaly év végén, októberben elindult, akkor az Apple több reklámot is becsempészett az iPhone-okra. A jelenség valószínűleg egyre több helyen és egyre gyakrabban megfigyelhető lesz, most kiterjesztik a TV+ szolgáltatásra is.
Az Apple indulásakor legfontosabb stratégiai céljának a felhasználói élmény biztosítását tűzte ki. Steve Jobs híres mondata volt, hogy „annyira jól néznek ki a képernyő gombjai, hogy meg akarod majd nyalni őket”. Ennek az etikának a részeként az Apple társalapítója és néhai elnök-vezérigazgatója azt is kijelentette,
nem lesznek reklámok.
Hozzátette, „olyan termékeket gyártunk, amelyeket magunk is szívesen használunk, ezért nem akarunk hirdetéseket” – jelentette ki.
Ez a hozzáállás azóta megváltozott, mint ahogy a világ is, így a vállalat meghozta a döntést: reklámokat csempész alkalmazásaiba.