A francia kormány júniusig megállapodott a nagy áruházláncokkal az élelmiszerárak „lehető legalacsonyabban tartásáról”. Az „inflációellenes negyedév” keretében a szupermarketek szabadon választhatják meg azokat a termékeket, amelyekre ársapkát tesznek – jelentette be Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter.
Az intézkedés, amelyet a forgalmazók a törvény által meghatározott legalább tízszázalékos árrésükből finanszíroznak, a miniszter szerint több száz millió euróba kerül az áruházláncoknak. A kormány ezzel párhuzamosan élelmiszercsekkel támogatja a következő hónapokban a leginkább rászoruló családokat – ismertette a tárcavezető.
Az inflációellenes negyedév után újranyitjuk a kereskedelmi tárgyalásokat a nagy élelmiszeripari vállalatokkal annak érdekében, hogy a nagybani árak is csökkenjenek, amit a piacokon már látunk, de még nem jelent meg a napi fogyasztási termékeknél
– hangsúlyozta Bruno Le Maire az áruházláncok képviselőivel közösen tartott sajtótájékoztatóján.
A tárcavezető felhívta arra is a figyelmet, hogy a vásárlóknak ajánlott inflációellenes termékkosár összetételét minden áruházlánc maga választja meg szabadon. Az ársapkázott termékek régióként is változhatnak egy-egy áruházláncnál a helyi fogyasztási igényeknek megfelelően. Az ársapkás termékeket nemzeti színű, Inflációellenes negyedév feliratú matricával különböztetik meg. A marketingakció lényege, hogy az áruházláncok saját márkás termékeikre helyezhetnek ársapkát.
Ezeknek az árucikkeknek ugyanis könnyebben határozhatják meg az árát
– emelte ki a sajtótájékoztatón Alexandre Bompard, a Carrefour áruházlánc elnök-vezérigazgatója. A kormány bejelentése előtt már több nagy forgalmazó inflációcsökkentő marketingakciókat hirdetett az elmúlt napokban a mindennapi élethez szükséges legfontosabb árucikkekre. Michel-Édouard Leclerc, a Leclerc áruházlánc tulajdonosa a CNews hírtelevízióban hétfőn ironikusan azt mondta:
nem vártam meg az egyeztetést a kormánnyal ahhoz, hogy olcsóbban áruljak.
Franciaországban februárban 6,2 százalékra gyorsult az éves fogyasztói áremelkedés a decemberi 5,9 és a januári 6 százalékról, ezzel visszatért a tavaly októberi és novemberi mértékhez. Az élelmiszerárak növekedése a legmagasabb, februárban elérte a 14,5 százalékot – összegezte az MTI.
(Borítókép: Christophe SIMON / AFP)