Az IKEA jelentős változtatásokat hajt végre az áruházakban, hogy felhívja a figyelmet a hajléktalan családok zord életkörülményeire. A Shelterrel együttműködve az IKEA bútoripari óriáscég ezért az Egyesült Királyság különböző áruházaiban „a valódi élet szobáit” mutatja be.
A Shelter nemzeti jótékonysági szervezettel együttműködve az IKEA számos brit áruházban „Valós élet szobáit” állította ki, hogy felhívja a figyelmet az átmeneti szálláson élők nehéz helyzetére. A szobák az érintett áruházak lakosainak valós történeteiből merítenek, és nem is különbözhetnének jobban az IKEA-ban általában megtalálható tipikus kiállításoktól.
A szobák mindegyike rávilágít a szűk, piszkos és gyakran veszélyes helyiségekre, amelyekben egyre több hajléktalan kénytelen aludni.
A kampány részeként elhangzó történetek egyike a londoni Sam története, akinek tapasztalatait az IKEA Hammersmith áruházában elhelyezett kiállításon mutatják be – közölte a Mirror.
Egy megromlott kapcsolat után Sam és három gyermeke hajléktalanná vált, és egy borzalmas szállón helyezték el őket, miután hét hétig egyedül élt az autójában, míg a gyermekei egy barátjánál voltak, Sam végül ideiglenes szállást kapott.
Sajnos azonban a szállás Sam lakókörzetén kívül volt, és túl messze a gyerekek iskolájától, ami azt jelentette, hogy az apjukhoz kellett költözniük. Az ideiglenes szálláson fekete penész volt, és a bejárati ajtón lévő lyuk miatt, ahol a levélszekrénynek kellett volna lennie, nyomasztó kannabiszszag terjengett.
Ha ez nem lenne elég, Samet kétszer is bántalmazták, amíg az ideiglenes szálláson volt.
A helyzet végül annyira stresszessé vált, hogy Samnek szabadságot kellett kivennie a munkahelyén, és most attól tart, milyen hatása lesz annak, hogy ez idő alatt nem tud majd gondoskodni a gyermekeiről.
Ezeket a szobákat az IKEA és a Shelter kampányának részeként mutatták be, céljuk, hogy 2030-ig évente 90 ezer szociális otthont építsenek, és ezzel segítsenek megoldani a lakhatási problémát, amely az Egyesült Királyságban a felnőttek 59 százaléka szerint rosszabb, mint valaha.
Az IKEA és a Shelter által március 6-án, hétfőn közzétett kutatásából kiderült, hogy több mint 11 millió felnőtt (a lakosság 21 százaléka) aggódik otthona elvesztése miatt, míg az emberek közel fele (49 százalék) azt állítja, hogy nehezen találna lakhatási lehetőséget otthona elvesztése esetén.
(Borítókép: Dinendra Haria / SOPA Images / LightRocket / Getty Images)