Az Adidas váratlan hirtelenséggel bejelentette, hogy visszavonja az amerikai védjegyhivatalhoz intézett kérelmét, amelyben felszólított, hogy utasítsák el a Black Lives Matter új védjegyének bejegyzését, amely szintén három párhuzamos csíkot tartalmaz.
A sportszergyártó-óriás nem közölte, hogy miért döntött a kérelem visszavonása mellett. Hétfőn az Adidas még azt mondta, hogy a Black Lives Matter Global Network Foundation dizájnja összetéveszthető lehet saját híres háromcsíkos védjegyével. A cég megjegyezte, hogy több mint 70 éve használja a logóját.
„Az Adidas a lehető leghamarabb visszavonja a Black Lives Matter Global Network Foundation védjegykérelmével szembeni felszólalását” – közölte a német vállalat szóvivője, írja a Reuters.
Az Adidas egy hétfői beadványában azt közölte az Egyesült Államok szabadalmi és védjegyhivatalával, hogy a Black Lives Matter Global Network Foundation sárga csíkos dizájnja összetéveszthető a saját híres háromcsíkos védjegyével.
A csoport kérelmét, hogy a német gyártó által is forgalmazott árukon, például pólókon, sapkákon és táskákon használhassa a mintát, blokkolni kívánta a cég.
Az Adidas a beadványban azt állította, hogy már 1952 óta használja a logót, amely „nemzetközi hírnévre és óriási közismertségre” tett szert.
Az Adidas 2008 óta több mint 90 pert indított és több mint 200 egyezségi megállapodást írt alá a háromcsíkos védjeggyel összefüggésben – derül ki a bírósági dokumentumokból, amelyeket a cég Thom Browne divattervező divatháza ellen indított.