A YouTube új kampányában figyelmeztette az embereket a terjedő online csalásokra, amelyek célja, hogy a felhasználókat potenciálisan veszélyes oldalakra terelje. A vállalat egy új e-mailes átverés ügyében nyomoz, amelyben a felhasználók egy látszólag hiteles fióktól kaptak üzeneteket.
Az adathalász e-mail és SMS a csalók kedvenc taktikája lett, és egyre meggyőzőbbek ebben. A Google tulajdonában lévő vállalat óvatosságra intette az embereket, miután egy olyan adathalász kampányról érkezett jelentés, amely azt állítja, hogy egy „új monetizációs politika” és „új szabályok” részleteit osztja meg. (A monetizáció az, ami lehetővé teszi az alkotók számára, hogy pénzt keressenek a YouTube-videóikból, főként hirdetéseken keresztül.)
A no-reply@youtube.com címen küldött e-mailekben azt állítják, hogy a címzettek egy linkre kattintva további információkat kaphatnak.
Arra is figyelmeztetik őket, ha hét napon belül nem vizsgálják felül a változásokat, fiókjukat korlátozzák.
A YouTube közölte ezzel kapcsolatban, hogy csapatai vizsgálódnak az ügyben.
Légy óvatos, és ne tölts le, ne nyiss meg semmilyen fájlt, ha ilyen e-mailt kapsz!
– közölte a vállalat Twitter-oldalán.
Az adathalász e-mailek és SMS-ek a csalók kedvenc taktikái, és egyre meggyőzőbbek ennek használatában.
A legfőbb erősségük, hogy valódinak tűnnek, például felismerhető márkajelzéssel látott üzeneteket küldenek, majd személyes adatokat, például jelszavakat és fizetési adatokat próbálnak ellopni.
Különösen gyakoriak olyan időszakokban, amikor bizonyos üzenetek tömkelegére számíthatunk – például az üzletek fekete pénteki (Black Friday) vásárlási ajánlatai vagy a kormányzati figyelemfelkeltő kampányok idején.
Fontos, amire sokszor érdemes odafigyelni, az a feladó e-mail-címének domainneve – ezek gyakran elég közel állnak egymáshoz, de valamivel eltérnek a megszokottól.
Figyelni kell továbbá a helyesírási hibákra és a furcsa formázásokra is – közölte a Sky News.
(Borítókép: Fabian Sommer / picture alliance / Getty Images)