A Starbucks bemutatta Oleato névre keresztelt innovációját. Az új termékcsalád lényege, hogy a jól ismert Starbucks kávés italokhoz hozzáadnak egy kanál minőségi, hidegen sajtolt, extra szűz olívaolajat. Az újdonság februárban indult Olaszországban, ma már az Egyesült Államokban is kapható, és az eredeti tervek szerint világszerte megjelenik majd.
A Starbucks nagy reményeket fűzött az olívaolajjal átitatott kávékhoz. A Starbucks Stories úgy reklámozta az Oleatót, mint „váratlan találkozásból született innovációt, ami bársonyosan sima, enyhén édes és izgalmas”.
„Ez az egyik legnagyobb újításunk az elmúlt évtizedekben” – mondta Brady Brewer, a cég marketingvezetője a CNN-nek. Hozzátette, hogy az újdonság
át fogja alakítani a kávéipart.
Üdvrialgás helyett a termék azonban egészen más reakciót váltott ki az emberekből: egyes vásárlók ugyanis arról számoltak be, hogy a csodakávé elfogyasztása után azonnal megrohamozták a toalettet a hirtelen jött hasmenés miatt. Volt, aki azt írta a Twitteren, hogy teljesen kikészítette a gyomrát.
A Redditen egy felhasználó így adott hangot véleményének:
„Utálom. Az olaj egy perc alatt kiválik az italból, és egy a gusztustalan sárga folt lesz a kávé tetején.”
Egy érzékenybél-szindrómás felhasználó így fogalmazott:
Bottal sem nyúlnék hozzá.
Egy másik pedig azzal viccelődött, hogy a Starbucks új marketingkampánya az lehetne, hogy „itt az új súlycsökkentő kávé”.
Az olívaolaj és a hasonló olajok kiválóak székrekedés ellen, mert felpuhítják a székletet. A kávé pedig a benne lévő koffein miatt eleve serkentő hatással van a belekre.
„A magas zsírtartalmú ételek vagy italok mellé fogyasztott kávé hashajtó hatású, és görcsöket okozhat. Egy olajjal megspékelt kávés ital pedig akár 34 gramm zsírt is tartalmazhat” – magyarázta Erin Palinski-Wade táplálkozási szakértő az Oleato kellemetlen hatásait kommentálva.
„Az ital ettől még nincs negatív hatással az egészségre” – tette hozzá.
A mediterrán térségben egyébként elterjedt szokás napi egy kanál olívaolaj elfogyasztása, annak a vérnyomáscsökkentő hatása miatt.
Howard Schultz, a Starbucks korábbi vezérigazgatója maga is átvette ezt a szokást szicíliai tartózkodása során Tommaso Asaro olívaolaj-termelőtől, aki egyben a United Olive Oil elnöke – ez az a cég, amin keresztül a Starbucks beszerzi az olívaolajat.
Mint a CNN-nek elmesélte, végső soron ez vezetett az Oleato megszületéséhez.
Azt mondtam Asarónak: azt fogod hinni, hogy megőrültem, de gondoltál már arra, hogy egy kanál olívaolajat öntsünk a Starbucks kávéba? Kissé furcsának tartotta az ötletet
– idézte fel Schultz a CNN-nek.
(Borítókép: Ramin Talaie / Corbis / Getty Images)