A Netflix streamingszolgáltató kedden bejelentette, az elkövetkező négy évben 2,5 milliárd dollárt fektet be dél-koreai sorozatok és filmek gyártásába. A vállalat ezzel megduplázza a korábbi években befektetett pénz összegét.
A Netflix nagyszabású dél-koreai befektetéséről a szolgáltató társ-vezérigazgatója, Ted Sarandos és a dél-koreai elnök, Jun Szuk Jol állapodtak meg Washingtonban.
Az elnök üdvözölte az együttműködést, ugyanis Dél-Korea a kulturális export és a soft power növelésére törekszik. Utóbbi kifejezés arra utal, hogy az ázsiai ország a katonai eszközök helyett többek között civil szervezetekkel és kulturális termékekkel biztosítaná gazdasági, politikai érdekeit.
A legfrissebb kormányzati adatok szerint 2021-ben a zenei tartalmak, videójátékok és filmek exportja rekordot döntött Dél-Koreában, összesen 12,4 milliárd dollárt tettek ki. Eszerint
A SZÓRAKOZTATÓIPAR AZ ORSZÁG LEGJELENTŐSEBB EXPORTTERMÉKE, AMELY MEGELŐZTE A HÁZTARTÁSI GÉPEK ÉS AZ AKKUMULÁTORGYÁRTÁS PIACAIT.
A nemzetközi sikerek az úgynevezett koreai hullám vagy nemzetközi nevén hallyu kulturális jelenség következményei, amely főként a dél-koreai popkultúra – filmek, televíziós sorozatok és zene – külföldi terjeszkedését jelenti. Ide tartoznak a világhírű dél-koreai k-pop együttesek is.
Azért döntöttünk úgy, hogy együttműködünk Dél-Koreával, mert nagyon bízunk abban, hogy kreatív iparuk további sikeres alkotásokat dob piacra
– mondta a Netflix társ-vezérigazgatója a Reuters szerint.
A Netflix 2021-ben gyártott Nyerd meg az életed (Squid Game) című dél-koreai filmdrámája a szolgáltató valaha volt legsikeresebb sorozata, amely egy hónap alatt 1,65 milliárd órányi megtekintést produkált.