25 millió dollárt kell fizetnie a Starbucksnak egy volt területi vezetőnek, akit egy rasszista botrány után azért bocsátottak el, hogy így bizonyítsák azt, megfelelően reagáltak a botrányra.
Az esküdtszék hétfőn a Starbucks korábbi regionális igazgatójának, Shannon Phillipsnek adott igazat, aki beperelte a vállalatot a jogtalan kirúgása miatt, azt állítva, hogy azért bocsátották el, mert fehér − közölte a CNN.
Phillipset, aki mintegy 13 évig dolgozott a Starbucksnál és egy régió üzleteinek irányítását látta el, azt követően bocsátották el, hogy
2018 áprilisában két fekete férfit tartóztattak le egy philadelphiai Starbucksnál.
A New Jersey-i esküdtszék 25,6 millió dolláros ítéletet hozott, amely 25 millió dolláros (8,6 milliárd forintos) büntető kártérítést és 600 000 dolláros (208 millió forintos) kompenzációs kártérítést tartalmaz − közölte a Phillipset képviselő Console Mattiacci ügyvédi iroda. Az esküdtszék egyhangúlag döntött a hatnapos tárgyalás után.
A Starbucks közölte, csalódottak a döntés miatt, és mérlegelik, hogy mit lépjenek az ítéletre reagálva.
Az e heti ítélet a legújabb fejlemény egy olyan incidensben, amely tiltakozást és felháborodást váltott ki. A két férfit 2018-ban arra kérték, hogy távozzon a kávézóból, miután egy asztalnál ültek anélkül, hogy bármit is rendeltek volna. A férfiakat, akik nem voltak hajlandóak távozni, mert egy üzlettársukra vártak, bilincsben kísérték ki a kávézóból, miután az üzlet vezetője rájuk hívta a rendőrséget. Később egyezségre jutottak a Starbucksszal és Philadelphia városával.
Az először 2019-ben benyújtott perben Phillips azt állította, hogy a vállalat faji hovatartozása miatt diszkriminálta őt, amikor elbocsátották.
A 2019-es panasz szerint a letartóztatást követően a Starbucks „lépéseket tett a letartóztatásokban részt nem vevő, de Philadelphia városában és környékén dolgozó fehér alkalmazottak megbüntetésére, hogy meggyőzze a közösséget arról, hogy megfelelően reagált az incidensre”.
Phillips, aki akkoriban Philadelphiát is magában foglaló területeket felügyelt, azt mondta, hogy a Starbucks ezen erőfeszítések részeként utasította, hogy egy fehér alkalmazottat igazgatási szabadságra helyezzen, állítólagos diszkriminatív magatartása miatt, amelyről Phillips azt mondta, tudta, hogy nem volt pontos. Miután Phillips megpróbálta megvédeni az alkalmazottat, a vállalat elengedte a kezét − mondta.
A Starbucks, amely akkoriban tagadta az állításokat egy 2021-es bírósági beadványban azt mondta, hogy az incidens után, hogy „a felső vezetők közül mindannyian megfigyelték, hogy Phillips teljes vezetői inkompetenciát tanúsított a válság során”.
Phillips − érvelt a vállalat − „túlterheltnek tűnt, és nem volt tudatában annak, hogy a helyzet mennyire kritikussá vált”. Phillips menedzsere végül úgy döntött, hogy elbocsátja őt, „mivel az erős vezetés abban az időszakban elengedhetetlen volt” − áll a dokumentumban