Szingapúrban január óta majdnem 4000 embert vertek át hamis telefonhívásokkal. A csalók magukat ismerősnek kiadva felhívták vagy SMS-t írtak célpontjaiknak, majd anyagi segítséget kértek tőlük.
Az év első felében legalább 3718 embertől csaltak ki több mint 12 millió dollárt hamis hívásokkal – írja a The Straits Times a szingapúri rendőrség közlése alapján.
A csalók ismerősnek adták ki magukat, és pénzügyi nehézségekre hivatkozva anyagi támogatást kértek az áldozatoktól.
A szingapúri rendőrség szerint ezek a csalók most rosszindulatú linkeket küldenek, és segítséget kérnek például vásárláshoz vagy éttermi foglaláshoz. Ezek a linkek adathalász weboldalakra vezetnek, ahol megkérik az áldozatokat, hogy írják be bankkártyájuk adatait, vagy arra késztetik őket, hogy töltsenek le egy telepítőfájlt a mobiljukra.
A fájl lehetővé teszi a csalók számára, hogy távolról hozzáférjenek a célpontjuk eszközéhez, és ellopják a tárolt jelszavakat, vagy rögzítsenek billentyűleütéseket banki hitelesítő adatok ellopása érdekében.
Összesen 2106 ilyen jellegű csalásról számoltak be 2022-ben, az áldozatok legalább 8,8 millió dollárt veszítettek
– közölte a szingapúri rendőrség februárban.