Index Vakbarát Hírportál

Amputált lábú ukrán katonát szállítottak le egy Wizz Air-gépről, megszólalt a légitársaság

2023. július 9., vasárnap 16:10

Szombat délután kényszerült leszállni egy művégtagos férfi a Tel-Avivból Varsóba tartó Wizz Air-járatról. Hatalmas felháborodást keltett az eseményről készült felvétel, és többen Magyarországot kritizálták amiatt, hogy a budapesti székhelyű légitársaságról van szó.

A NEXTA szombaton posztolta Twitter-oldalára azt a videót, amelyen a Wizz Air egyik járatának személyzete leszállít egy ukrán katonát, akinek ráadásul művégtagja volt. 

Az ukrán férfi a protézise miatt nem tudta rendesen elfoglalni ülőhelyét, ezért a személyzet letessékelte a gépről. A katona elmondta, a háborúban vesztette el a lábát, és éppen hazautazna a családjához Ukrajnába. 

Mégis hogyan fogok hazajutni?

– kérdezte kétségbeesve az ukrán katona. A férfinál volt egy hátizsák, melyben a családjának szánt ajándékok voltak, ezt a légiutas-kísérő teljességgel figyelmen kívül hagyta, mikor leszállni kényszerítették a férfit. 

Kiderült az is, hogy minderre azért volt szükség, mert a férfi több mint fél órán keresztül állt a repülő egyik sarkában, hiszen művégtagjától nem tudott normálisan elhelyezkedni ülőhelyén. Végül a mankói segítségével kellett elhagynia a repülőgépet. 

Magyarországot kritizálták a Wizz Air döntése miatt 

A közösségi médiában a történteknek magyarellenes éle lett, csupán azért, mert a Wizz Air egy magyarországi székhelyű légitársaság.

Úgy látszik, hogy hűek maradtatok a magyar örökségetekhez

– írta az egyik felhasználó a légitársaságnak. Volt, aki „nácinak” nevezte Magyarországot a történtek nyomán, és volt, aki arról írt, hogy az országot ki kell rúgni a NATO-ból és az EU-ból.

Egy Twitter-hozzászólásban a Wizz Air bocsánatot kért az esetért, és közölték, hogy vizsgálatot indítottak az ügyben. A légitársaság később az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz:

„Az érintett utas nem volt megfelelő állapotban ahhoz, hogy repülhessen, ezért a személyzet, a biztonsági előírásoknak megfelelően sajnos kénytelen volt megtagadni a repülést. Az utas a fedélzetre lépéskor zavartan viselkedett, ezért – bármennyire is szerettek volna segíteni az érintett utasnak, hogy hazajuthasson a családjához – a Wizz Air személyzete a fedélzeten tartózkodó többi utas biztonságát szem előtt tartva, és az ilyenkor kötelező protokollt betartva járt el, egyeztetve erről a repülőtér egészségügyi személyzetével és a repülőgép kapitányával. Az utas lábprotézise nem volt akadálya az utazásnak, Wizz Air a légiközlekedés szabályainak megfelelő módon mindig arra törekszik, hogy lehetővé tegye a speciális igényű utasok számára is a kényelmes és biztonságos repülést.”

Rovatok