Különleges reklámfilmmel emlékezik meg a Porsche arról, hogy hatvan éve gyártja a híres 911-es modelljét. A videóba azonban hiba csúszott, ugyanis a szerkesztők véletlenül kiretusálták Portugália ikonikus jelképét, a Lisszabonra néző Krisztus szobrát.
A Porsche egy nosztalgikus hangulatú reklámfilmmel ünnepli a híres 911-es modell „hatvanadik születésnapját”. A videó az autó fejlődéstörténetét mutatja be – az első modelltől kezdve egészen a mai, modern verzióig.
Egy szemfüles néző azonban arra lett figyelmes, hogy a videóba egy apró hiba csúszott. Az egyik jelenetben ugyanis a kocsi épp Portugáliában suhan, a háttérben azonban
ÜRESEN ÁLL A LISSZABON VÁROSÁRA NÉZŐ IKONIKUS KRISZTUS KIRÁLY-SZOBOR TALAPZATA
– írta a Carscoops.
A néző pénteken meg is osztotta a hibát a korábban Twitterként nevezett X-en. Bejegyzése vírusként terjedt a közösségi médiában, és sokak felháborodását váltotta ki, amiért az autógyártó egy fontos vallási jelképet hagyott figyelmen kívül.
A Porsche válaszul vasárnap közleményt adott ki, amelyben bocsánatot kért az eltűnt szobor miatt.
Mint írták, a videó vágói hibáztak, akik a Krisztus-szobrot véletlenül tüntették el talapzatáról. Hozzátették, a hibát azóta kijavították.
A portugál Krisztus-szobor a Lisszabonnal szemközti Almada városban található. A Santuário de Cristo Rei nevű alkotás egy 28 méteres Jézus-alak, amely egy 82 méter magas, trapéz alakú, kaput idéző talapzaton áll, amelyben többek között két kápolnát is találni, a tetején pedig kilátó üzemel, ahová csigalépcsőn és lifttel lehet feljutni.
A főváros felé néző szobor ötlete az egyik lisszaboni érsektől származik, aki 1934-es riói útja során annyira lenyűgözőnek találta az akkor még csupán hároméves Megváltó Krisztust, hogy szeretett volna egy hasonlót a saját hazájába is. A felállítást végül António de Oliveira Salazar, Portugália diktátora rendelte el, a művet pedig 1959-ben adták át.