A hidrogénnel való autózás az akkumulátoros-elektromos autók alternatívájának számít, amíg javításra nem szorul. Egy Hyundai tulajdonosának, Till Westbergnek csaknem 104 000 eurót kell fizetnie a hibás üzemanyagcella miatt.
Hét problémamentes év és mindössze 84 ezer kilométer futásteljesítmény után a semmiből jött a hiba egy német autótulajdonosnál, aki kompakt terepjáróját elvontatta egy szakszervizbe, és kapott egy becslést a javításra, amiben 103 764,17 euróra (39,8 millió forint) taksálták a javítás költségét.
Úgy jött ki, hogy a tulajdonos különleges autót vezet: a Hyundai ix35 FCEV az egyik első sorozatgyártású hidrogénhajtású autó, amelynek legfontosabb eleme az üzemanyagcella.
A hesseni Bad Homburgból származó vállalkozó lelkesedik a műszaki innovációért, és szeretné védeni a környezetet. Ezért már régóta kacérkodott az alternatív autóhajtással, mielőtt a 2015/2016-os év fordulóján 50 200 euróért megvásárolta a Hyundai ix35 FCEV-t.
Az Auto Bild kérdésére a Hyundai elismerte, hogy egy ilyen javításnak már nincs gazdasági értelme. A Hyundai ezt a modell ritkaságával magyarázza. A gyártó szerint az ix35 az üzemanyagcellás technológia úttörője. A tulajdonos is így gondolja, de szerinte vissza kellene a gyártónak vásárolnia a járművet – de az ötéves garancia már rég lejárt.