Az Antenna piackutató cég szerdán közölte, a Netflix jelszómegosztásainak felszámolásával májusban hatályba lépett szigorítása, valamint a júniusi rekordszámú regisztrációt követő visszaesés ellenére is emelkedik a legnagyobb streamingszolgáltató előfizetőinek száma.
„A szeretet az, ha megosztod a jelszavad” – posztolta a Netflix 2017-ben az akkor még Twitter néven ismert X közösségi oldalon. A profilmegosztás korlátozásának tavalyi bejelentése azonban már arra utalt, hogy a vállalat új bevételi források után néz a telítődő piacon.
Az elmúlt években az új előfizetők megnyerése és a régiek megtartása is nehéz feladattá vált a Netflix számára, mivel a felhasználók ma már számos más cégóriás – többek között a Walt Disney, az Amazon és a Warner Bros. – streamingszolgáltatásai között válogathatnak.
Noha amerikai tőzsdei szakemberek szerint a fiókmegosztás megállíthatja az előfizetők számának emelkedését, a Netflixnek sikerült újra felpörgetnie felhasználói létszámát.
A cég új előfizetőinek száma júniusban több mint a kétszeresére bővült, majd a következő hónapban 25,7 százalékkal csökkent, a júliusi 2,6 millió új regisztráció azonban összességében emelkedést jelent a szokásoshoz képest – közölte az Antenna.
Az elemzőcég adatai szerint a júliusban regisztrált felhasználók mintegy 23 százaléka választotta az olcsóbb, reklámokkal támogatott Netflix-csomagot.
Ez a legmagasabb arány a csomag novemberi bevezetése óta, ami négyszázalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi adatokhoz képest.
A vállalat becslése szerint több mint százmillió háztartásban osztottak meg regisztrációs adatokat a barátok és a családtagok körében. Elemzők szerint ebből mintegy 50 millió felhasználó hozhat létre saját fiókot.