A Detroiti Autószalonon letette névjegyét a világ első repülő autója, ami a személyszállítást hivatott forradalmasítani.
A kaliforniai székhelyű Alef Aeronautics által kifejlesztett Model A prototípus egy hagyományos szedánra hasonlít, de a két utas befogadására alkalmas utastér dizájnja rendkívüli mértékben elüt attól, mint amit a hagyományos autóknál megszoktunk.
Bár a jármű nem emelkedett el a földtől a rendezvényen, az Alef azt tervezi, hogy körülbelül két éven belül sorozatgyártásba küldi az első repülőképes modellt, írja a The Thaiger.
Az érdeklődők a prototípust szemlélhették meg közelebbről, ne lepődjünk meg, ha a végleges verzió eltér majd attól. Jim Dukhovny alapító és vezérigazgató mindenesetre azt mondta, hogy közel járnak a végleges formavilág megtalálásához.
A repülő autó ára jelen állás szerint 300 000 dollárról (aktuális árfolyamon számolna 112 millió forintról) indul, és júniusban megkapta az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) a különleges légialkalmassági engedélyt, amely lehetővé teszi a közúti és légi tesztelést is.
Dukhovny álma szerint az autóval könnyen ki lehet kerülni a dugókat, amivel rengeteg időt spórólhat meg az ember. Az A-modell egy teljesen elektromos jármű, közúton haladva a hatótávja a 320 kilométert is elérheti, a levegőben pedig állítólag 177 kilométert lehet vele megtenni egy szusszanásra. A 180 fokos kilátást ígérő utastér úgy van kialakítva, hogy a vezető/pilóta a levegőben történő navigálás közben forogjon és stabilizálja az autót/repülőt.
A városi terepjáróhoz (SUV) hasonló méretekkel rendelkező modellt úgy tervezték, hogy bármilyen parkolóhelyen vagy garázsban elférjen. Tekintettel a korlátozott légi forgalomra, Dukhovny úgy véli, hogy bárki, aki képes az alapvető irányváltó vezérlés logikáját megérteni, 15 perc vagy annál rövidebb idő alatt megtanulhatja a járművet vezetni és irányítani.