Index Vakbarát Hírportál

Meglepően kevés időt töltenek kommunikációval a dolgozók

2023. október 13., péntek 07:37

Az Európai Unióban foglalkoztatottak 33,6 százaléka számolt be arról, hogy munkaidejének legalább felét fordítja belső kommunikációra – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.

A jelentés szerint a pénzügyi és biztosítási területen, az oktatásban, valamint a szállás- és vendéglátásban foglalkoztatottak több mint 55 százaléka a munkaidejének legalább felét tölti másokkal való kapcsolattartással. Ezzel szemben a bányászatban és a mezőgazdasági területen dolgozók több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy munkaidejének csak kis részét, vagy egyáltalán nem tölti társadalmi interakciókkal.

A kommunikáció lehet belső, vállalaton vagy szervezeten belüli.

Az Európai Unióban a 15–74 éves foglalkoztatottak 33,6 százaléka számolt be arról, hogy munkaidejének legalább felét fordítja belső kommunikációra. A megkérdezettek 29,5 százaléka tölti el a munkaidő legalább felét külső kommunikációval – ismertette a 2022-es adatait az Eurostat.

A nők nagyobb arányban kommunikálnak a munkahelyen

Megállapították, hogy a foglalkoztatott nők általánosságban nagyobb arányban fordították munkaidejük legalább felét kommunikációra, mint a férfiak. A legjelentősebb különbség a férfiak és nők között a 15–29 éves korcsoportban volt megfigyelhető, különösen a külső kommunikációban, ahol a nők 39,6 százaléka, míg a férfiak 24,2 százaléka jelezte, hogy munkaidejének felét külső kommunikációra fordítja. 

A férfiak szinte minden korcsoportban – a 60–74 évesek kivételével – lényegesen nagyobb arányban használták a belső kommunikációt a külső kommunikációhoz képest.

A 15–29 éves korcsoportban a foglalkoztatott férfiak 34,6 százaléka fordította munkaidejének legalább felét belső kommunikációra, míg 24,2 százalékuk arról számolt be, hogy munkaidejének legalább 50 százalékát külső kommunikációra fordította.

A 3044 éves korcsoportban ezek az arányok 35,3 és 25,7 százalékban oszlottak meg. A 4559 éves korcsoportban a dolgozók 32 százaléka vállalaton belüli kommunikációt használt, a 24,5 százaléka pedig külső kommunikációt – derült ki az unió statisztikai hivatalának jelentéséből.

Rovatok