A mesterséges intelligenciával tervez új típusú reklámfelületet a YouTube. A Spotlight Moments nevű hirdetési csomag automatikusan besorolja az aktuális ünnepkörhöz kapcsolódó legnépszerűbb videókat, az így létrejött gyűjteménnyel pedig újabb reklámfelületet adnak a hirdetőknek.
A YouTube közölte, a mesterséges intelligencia segítségével azonosítja és gyűjti össze azon népszerű videóit, amelyek egy adott ünnepkörhöz vagy fontos eseményhez kötődnek. Ilyen például a halloween, az Oscar-gála vagy akár egy sportesemény.
Az így létrejövő platformon a nézők újranézhetik vagy megismerhetik az adott témához kapcsolódó videókat, amivel a reklámügynökségek új hirdetési felületet kapnak.
A cég szerint ugyanis a hirdető reklámokat jeleníthet meg a témára vagy eseményre utaló videókban. Hozzátették, a videók egy dinamikusan frissülő lejátszási listában váltják egymást.
A techcrunch.com hangsúlyozza, a mesterséges intelligencia használata nem újdonság a reklám világában, a Google azonban egy „új korszak kezdeteként” emlegeti legújabb fejlesztéseit, ugyanis szerintük a mesterséges intelligenciával teljesen megújulhatnak a vállalat értékesítési és hirdetési lehetőségei.
A szakértők azonban úgy vélik, a Spotlight Moments egyelőre nem tűnik ki a már létező és működő mesterségesintelligencia-alapú fejlesztések közül.