Versengésbe kezdett a Ryanair és a Wizz Air, ugyanis mindkét légitársaság terjeszkedni szeretne Közép- és Kelet-Európában. A Wizz Air 2038-ig legalább kétszer annyi repülőgépet kíván üzemeltetni a régióban, a Ryanair pedig 10 éven belül megduplázná utasainak számát ugyanitt.
A Ryanair ír légitársaság bejelentette, hogy megduplázná jelenlétét a gyorsan növekvő lengyel piacon, és stratégiájának részeként a következő évtizedben egész Kelet-Európában terjeszkedni szeretne, felvéve a versenyt a rivális Wizz Airrel – írja a Reuters.
Michael O’Leary vezérigazgató a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy gyakran tárgyalnak különleges megállapodásokról, hogy alacsonyabb díjakat biztosítsanak, ami kulcsfontosságú a költségek és a viteldíjak alacsonyan tartásáért folytatott versenyben. A stratégia példájaként Albániát hozta fel, ahol a Ryanair idén télen 25 új útvonal megnyitását tervezi, hogy felvegye a harcot a Wizz Airrel.
A magyarországi székhelyű Wizz Air azonban nem tétlenkedik. Váradi József vezérigazgató elmondta, hogy 2038-ig legalább kétszer annyi repülőgépet kíván üzemeltetni Közép- és Kelet-Európában, mint amennyivel jelenleg rendelkezik, és csak Lengyelországban hamarosan 35 új repülőgépet jelent be.
Éves szinten két számjegyű növekedést tervezünk a következő hét-nyolc évben a régióban
– mondta Váradi.
Az IBA adatelemző cég szerint a fapados légitársaságok a lengyelországi légi közlekedési piac több mint 59 százalékát birtokolják, szemben a 2021-es 31 százalékkal. Ez az arány várhatóan tovább fog nőni, mivel egyre több lengyel utazik turisztikai és munkavállalási céllal – mondta Michal Kaczmarzyk, a Buzz vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a Buzz és
A Ryanair elsősorban a regionális repülőterekre összpontosít, mint például a Varsó melletti Modlin vagy a Krakkó melletti Katowice.
Ez ellentétben áll a Wizz Airrel, amely főként Varsó fő Chopin repülőteréről repül.
Kaczmarzyk szerint mind a Ryanair, mind a Wizz Air számára az új repülőgépek is a terjeszkedés motorját jelentik, a Ryanair az év elején bejelentett 300 gépes rendelésének jelentős részét Lengyelországban és a szomszédos országokban helyezi el.
Megjegyezte, hogy ma a régióban 30 millió utasuk van, ami 10 éven belül a feltételezéseik szerint 60 millió lesz.
O’Leary elmondta, hogy a Ryanair által a következő nyolc évben tervezett 400 új repülőgépből mintegy 180 Közép- és Kelet-Európában fog üzemelni.
Váradi eközben ugyanilyen magabiztos a lengyel és a szomszédos piacok kilátásait illetően, valamint abban, hogy a Wizz Airhez hasonló olcsó légitársaságok képesek lesznek részesedést szerezni az olyan nemzeti légitársaságoktól, mint a lengyel LOT vagy a román TAROM.