A Zara divatcég törölte reklámkampányát, amelyet sokan azért kritizáltak, mert szerintük az izraeli–palesztin háborúban készült képekre emlékeztető fotókat használt a cég.
Sokak szerint a Zara legújabb reklámkampányában a gázai holttestekről készült fotókra hasonlító képeket használt.
A közösségi médiában napokig tartó visszhangot és az Egyesült Királyság reklámfelügyeletéhez benyújtott panaszokat követően a cég visszavonta a kampányt – írja a BBC.
A Zara kampánya egy olyan képsorozatot tartalmazott, amelyen a modellt repedt kövek, megrongált szobrok és törött gipszkartonok hátterében ábrázolták. Az egyik képen egy modell egy fehér műanyagba csomagolt próbababát tartott a kezében. Egyesek szerint ezek a képek hasonlítanak a Gázából származó képekre.
A Zara közölte, hogy a kampány „egy szobrász műtermében lévő befejezetlen szobrokról készült képsorozatot mutatott be, és kizárólag azzal a céllal jött létre, hogy a kézműves ruhadarabokat művészi kontextusban ábrázolja”.
Mindezek ellenére néhány közösségi médiafelhasználó az X-en a cég bojkottálására szólított fel.
A Zara közölte, hogy a kampányt júliusban tervezték meg és szeptemberben fotózták, tehát azelőtt, hogy a Hamász támadást indított volna Izrael ellen.
Sajnos néhány vásárló sértőnek érezte ezeket a képeket, amelyeket mostanra eltávolítottunk, és olyasmit láttak bennük, ami messze elmaradt attól, amire a képek készítésekor gondoltunk. A Zara sajnálja ezt a félreértést
– írták a kiadott közleményükben.
A Zara kampánya miatt 110 panasz érkezett az ASA-hoz a közösségi médiában és a televízióban, amelyeket jelenleg vizsgálnak. A reklámfelügyelet szóvivője elmondta, hogy a panaszosok szerint a képek a jelenlegi izraeli–palesztin konfliktusra utalnak, és sértőek.