Index Vakbarát Hírportál

Vége a jó világnak: alaposan megszorongatja az influenszereket az olasz médiahatóság

2024. január 18., csütörtök 11:24

Az olasz hírközlési hatóság, az AGCOM (Autorita per le Garanzie nelle Comunicazioni) szigorította a széles követőtáborral rendelkező olasz influenszerek közösségi médiában közzétett bejegyzéseire vonatkozó előírásait.

A szigorítás előzménye, hogy a 30 millió Instagram-követővel bíró Chiara Ferragni több mint 1 millió eurós bírságot kapott az olasz versenyfelügyelettől. Ferragni 2022-ben azzal igyekezett rávenni követőit egy karácsonyi sütemény megvásárlására, hogy azt állította, a befolyt összeget egy torinói gyermekkórháznak adományozza – írja a Reuters alapján az Indamedia Csoport új orgánuma, a MediaFuture.

Mint kiderült, a sütemény gyártója, a Balocco még az édesség megjelenése előtt utalt el 50 ezer eurót a kórháznak, viszont az eladások után a gyermekek nem kaptak semmilyen további forrást. 

Ferragni utólag elnézést kért, és azt nyilatkozta, hogy hibázott, ugyanakkor fellebbezett a versenyhivatal döntése ellen – mondván, túl magasnak tartja a bírságot.

Az AGCOM új szabályai először csak az olaszul posztoló, olasz márkákkal együttműködő, 1 milliónál több követővel rendelkező influenszerekre vonatkoznak, akiknek minden reklámtartalmat egyértelműen jelezniük kell. Ennek elmulasztása 600 ezer eurós bírságot is vonhat maga után.

A MediaFuture az Indamedia Csoport új, média- és marketingkommunikációs tematikájú online prémiumkiadványa, amelyben többek között önálló teret kap a média, a marketingkommunikáció, a reklám, a PR és egyéb kapcsolódó területek.

(Borítókép: Chiara Ferragni 2023. július 3-án. Fotó: Arnold Jerocki / Getty Images Hungary)

Rovatok