Egy élő állatokat szállító hajó várakozik a város kikötőjében, a hatóságok megállapították, hogy a fedélzeten szállított majdnem 19 ezer szarvasmarha ürüléke árasztja magából a csatornaszagot. Az állatvédők felszólaltak az ügyben, és a Demokratikus Szövetség is elítéli az élő állatok ilyetén történő szállítását.
Fokvárost „elképzelhetetlen” bűz sújtja az exporthajón szállított majdnem 19 ezer élő szarvasmarhából származó bűz miatt – írta meg a The Guardian. Állatvédő csoportok szerint a hajón felgyülemlett ürülék és ammónia bűze jelzi, milyen körülmények között élnek az állatok.
A fokvárosi hatóságok vizsgálatot indítottak, miután bűz terjengett a dél-afrikai városban. A tisztviselők átvizsgálták a szennyvíztisztító létesítményeket szivárgások után kutatva, és egy környezet-egészségügyi csoportot is aktiváltak, mielőtt felfedezték a szag forrását:
egy kikötőben rostokoló hajó, amely 19 000 élő szarvasmarhát szállított Brazíliából Irakba.
Zahid Badroodien, a polgármesteri hivatal vízügyi és higiéniai ügyekért felelős tisztviselője a közösségi médiában azt írta, hogy a nyomozók megerősítették, hogy a „város egyes részeit elborító szennyvízszag” forrása a marhahajó volt. Állatvédő csoportok szerint az „elképzelhetetlen” bűz jelzi, hogy milyen körülmények között voltak az állatok a hajón, és bírálták az élőállat-kivitel gyakorlatát.
Az Állatkínzás Elleni Társaság Nemzeti Tanácsa (SPCA) közölte, hogy határozottan ellenzi az élő állatok tengeri exportját, és hogy állatorvosi tanácsadót küldött a hajóra, hogy felmérje az állatok jóllétét.
Ez a szag jelzi, hogy az állatok milyen szörnyű körülmények között élnek, miután már két és fél hetet töltöttek a fedélzeten, ahol felhalmozódott az ürülék és az ammónia
– áll az SPCA közleményében. „A fedélzeten uralkodó bűz elképzelhetetlen, pedig az állatok minden egyes nap ezzel szembesülnek.”
A 190 méter hosszú (623 láb) Al Kuwait a Marine Traffic honlapja szerint egy kuvaiti zászló alatt közlekedő állattenyésztő hajó. Az SPCA szerint azért kötött ki Fokvárosban, hogy takarmányt rakodjon a szarvasmarhák számára. A Fokvárost kormányzó dél-afrikai Demokratikus Szövetség politikai párt szintén elítélte az élőmarha-szállítást.
„Az élőállat-export, amint azt ez a helyzet is bizonyítja, az állatokat veszélyes körülményeknek teszi ki, például veszélyes ammóniaszintnek, háborgó tengernek, extrém hőstressznek, sérüléseknek, piszkos környezetnek, kimerültségnek, sőt halálnak” – áll a párt közleményében.
A hónap elején egy több mint 18 ezer szarvasmarhát és juhot szállító, szintén a Közel-Keletre tartó hajó tért vissza Ausztráliába, miután a Vörös-tengeren a húszi lázadók támadásai miatt közel egy hónapig a tengeren rekedt. Az ausztrál kormány elutasította azt a kérelmet, hogy az állatok újrakivitelét egy hosszabb, Dél-Afrikán át vezető útvonalon próbálják meg újra, mondván, hogy nem tudott megbizonyosodni arról, hogy „az állatállomány végső tengerentúli rendeltetési helyére történő szállításának előkészületei megfelelőek az állatok egészségének és jóllétének biztosítására”.
Badroodien azt írta, hogy a hajó hamarosan indul.