A Nike piros, lila és kék színűre változtatta az angol labdarúgócsapat mezén a hagyományosan piros-fehér Szent György-keresztet. A szimbólum új verziója sokaknál kiverte a biztosítékot.
Angliában széles körű felháborodást váltott ki a Nike, miután megváltoztatta az angol futballcsapat Európa-bajnokságra készült mezén a Szent György-kereszt hagyományos színeit – írta a CNN.
A kereszt eredetileg fehér és piros színű, azonban a mezekre varrott verzió a piros, a lila és a kék árnyalataiban látható.
A mez fogadtatása meglehetősen megosztó, Keir Starmer angol politikus, a brit Munkáspárt vezetője például úgy látja, a színek megváltoztatása felesleges, és nem érti, mi szükség volt rá. Rishi Sunak miniszterelnök szintén hasonló véleményt fogalmazott meg, szerinte a cégnek nem kéne „összezavarni” a zászló színeit – írta a Sky News.
Starmer arról is beszélt, hogy a Nike honlapján 124,99 fontért (körülbelül 58 ezer forintért) árulják a szóban forgó mezt. A CNN hozzátette, a mez azonban rendkívül népszerű, az emberek közül sokaknak tetszik, ugyanis annak férfiverziója már el is fogyott.
Miután a Nike változtatását több politikus is bírálta, a cég pénteken közleményt adott ki az ügyben.
2012 óta vagyunk az Angol labdarúgó-szövetség (FA) büszke partnerei, és megértjük a Szent György-kereszt jelentőségét és fontosságát, és soha nem volt szándékunkban bárkit is megbántani, és tudjuk, hogy mit jelent ez az angol szurkolók számára
– írta a sportcég. Hozzátették, a színezéssel az 1966-os vb-győztes angliai játékosokra akartak emlékezni.
A Nike hangsúlyozta, az új designt egy „játékos frissítésnek” szánták, amelynek célja az egyesítés és az inspirálás.
A CNN emlékeztet, nem ez az első eset, hogy kritika éri a Nike-ot egy angol futballmez miatt. A cég tavaly a női világbajnokság előtt nem hozta forgalomba Mary Earps egyenruháját, ami hatalmas felháborodást váltott ki a szurkolók körében.