Egy 2018-as halálos baleset miatt áll bíróság elé a Tesla hétfőn. Walter Huang, az Apple mérnöke több mint hat évvel ezelőtt vesztette életét, amikor egy Model-X automata pilótája egy kaliforniai autópályát határoló betonkorlátnak hajtott.
Huang családja a balesetet követően pert indított a Tesla ellen, azt állítva, hogy az automata rendszer okozta a 2018-as halálos balesetet, és hogy a Model-X-nek tervezési hibái vannak. A tárgyalás hétfőn kezdődik a kaliforniai Santa Clara megyei bíróságon. Ha az esküdték felelősnek találja a Teslát az ütközésért, az meglehetősen rossz fényt vethet Elon Musk elektromosautó-gyárára.
Bryant Walker Smith, a Dél-Karolinai Egyetem jogászprofesszora és az autóipari technológiák szakértője a Business Insidernek elmondta, hogy az ügynek valószínűleg nem lesznek valódi következményei, de ha a Tesla veszít, az szinte biztosan felhívja a figyelmet az automata rendszer hiányosságaira.
A férfi családja azt állította, hogy Huang a 101-es autópályán közlekedett, és amikor autója egy bal oldali lehajtóhoz közeledett, „a Tesla robotpilóta funkciója balra fordította a járművet, letért a sávról, és körülbelül 70 mérföld per órás sebességgel hajtott korlátnak”.
Az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Igazgatósága (NTSB) megállapította, hogy a Tesla Autopilot rendszere és Huang figyelmetlensége is közrejátszhatott a balesetben. Az NTSB jelentésében azt írta, hogy az autó sofőrje a baleset előtti pillanatokban valószínűleg a telefonján játszhatott, ami elterelte a figyelmét.
Az NTSB jelentése szerint Huang iPhone-adatainak vizsgálata kimutatta, hogy egy játékalkalmazás aktív volt a mobiltelefonján a vezetés alatt, de azt nem lehetett megállapítani, hogy a baleset előtti másodpercekben a kezében tartotta-e a telefont. „Huang kezét a baleset előtti pillanatokban nem észlelték a kormányon, és a baleset előtt nem is fékezett” – jelentette az NTSB. A Tesla szerint Huang volt a felelős a balesetért, mert „nem figyelt oda”.
A Tesla szóvivője a Business Insidernek még 2018-ban azt mondta, hogy Huang tisztában volt azzal, hogy az Autopilot nem tökéletes az autópálya azon szakaszán, ennek ellenére mégis bekapcsolta az önvezető rendszert. A Tesla már többször is állt bíróság előtt az Autopilot rendszer esetleges hibái miatt.