A rendőrség megerősítette, hogy a Boeing volt alkalmazottja saját kezűleg vetett véget az életének. A pénteken közzétett rendőrségi jelentés szerint John Barnett öngyilkosság áldozata lett. Ezzel véget ért a nyomozás, amely a repülőgépgyártó biztonsági és gyártási szabványaival kapcsolatos aggályokat felvető, hosszú ideje dolgozó alkalmazott sokkoló halálának ügyében indult – Barnett, aki beperelte a vállalatot, azt állította, hogy a Boeing törvénytelenül állt bosszút rajta.
A 62 éves John Barnettet március 9-én a dél-karolinai Charlestonban egy járműben találták holtan. Halálát a halottkém jelentése szerint „önkezűleg okozott” sérülés okozta.
A rendőröket azért küldték ki, hogy ellenőrizzék Barnett jóllétét egy Holiday Inn szállodában, miután az ügyvédei és a rendőrségi jelentés szerint nem jelent meg a Boeing ellen indított perében tartott meghallgatáson. Barnett ügyvédei azonban a halálát követő nyilatkozatban azt mondták, hogy a kihallgatása már a végéhez közeledik, és úgy tűnt, jó hangulatban van.
A charlestoni rendőrség pénteken lezárta a Barnett halálával kapcsolatos nyomozást, és közölte, hogy a Charleston megyei halottkém megállapította, hogy Barnett öngyilkos lett.
A vizsgálat megállapította, hogy Barnettet közelről fejbe lőtték, és a fegyvert a jobb kezében találták meg. Az autó első ülésén egy jegyzetfüzetet is találtak, amely arra utaló jeleket mutatott, hogy „komoly személyes nehézségeken ment keresztül” – olvasható a rendőrségi nyomozásról szóló sajtóközleményben.
Barnett 2010-től minőségügyi vezetőként dolgozott a 787 Dreamliner modern utasszállító repülőgépet gyártó North Charleston-i üzemben.
A férfi 2019-ben azt mondta a BBC-nek, hogy a gyártósoron dolgozó munkásokon akkora volt a nyomás, hogy szándékosan nem megfelelő minőségű alkatrészeket szereltek a repülőgépekbe. Azt is elmondta, hogy súlyos problémákat tárt fel az oxigénrendszerekkel kapcsolatban, ami a gyakorlatban azt jelentheti, hogy négyből egy légzőmaszk nem működne megfelelően vészhelyzetben.
Mint felidézte, nem sokkal a dél-karolinai gyárban való munkája megkezdése után aggódni kezdett, amiért az új repülőgépek gyártásának siettetése a biztonság rovására ment. Állítása szerint a dolgozók nem követték az alkatrészek nyomon követésére szolgáló eljárásokat, így a hibás alkatrészek eltűnhettek.
Ha ön is úgy érzi, segítségre lenne szüksége, hívja a krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123-as telefonszámot! Kérjük, olvassa el ezt az oldalt! Amennyiben másért aggódik, ezt az oldalt ajánljuk figyelmébe.