Távozik pozíciójából Robert Carey, a Wizz Air elnöke, hogy „más érdekeltségeivel foglalkozhasson”. A légitársaság bejelentését követően kismértékben visszaesett a Wizz Air részvényeinek értéke.
Robert Carey, a Wizz Air Holdings Plc elnöke távozott a légitársaságtól. Feladatait ideiglenesen Váradi József vezérigazgató veszi át – írja a Bloomberg.
Michael Delehant üzemeltetési vezérigazgató kereskedelmi és üzemeltetési vezető lesz, míg Diarmuid O'Conghaile, a Wizz Air Malta ügyvezető igazgatója a Wizz Air máltai üzemeltetési vezérigazgatója lesz – áll a Wizz közleményében. A Wizz Air Maltánál O'Conghaile szerepét Mauro Peneda, az üzemeltetési ellenőrzés vezetője veszi át.
Robert Carey 2021 júniusában csatlakozott a légitársasághoz elnökként. Korábban a Delta Air Lines Inc. légitársaságnál, az EasyJet Plc-nél és az America West Airlinesnál dolgozott. A közlemény szerint azért távozik a pozíciójából, hogy „más érdekeltségeivel foglalkozhasson”.
Miután a légitársaság bejelentette, hogy Robert Carey távozik a cég éléről, egy százalékkal csökkent a wizz air részvényeinek értéke.
A részvények értéke az idei évben összesen 7,5 százalékkal csökkent ezzel együtt.
A személycserékre a légitársaságok legforgalmasabb időszakának kellős közepén kerül sor. Az európai légiforgalmi irányítási problémák pedig máris fennakadásokat okoztak a légitársaságok és utasaik számára. Az európai légiforgalmi irányítási problémák már eddig is fennakadásokat okoztak olyan légitársaságok számára, mint a Wizz és a Ryanair Holdings Plc.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, hetek óta hatalmas gondok vannak a fapados légitársaságok járataival. A magyar–skót Eb-meccsre nem érkeztek meg a magyar szurkolók Ferihegyről, viszont Rómából meg hazajutni nem tudtak az emberek.
Az azt megelőző napon Törökországba nem jutottak el a nyaralni vágyók, a Ryanair Barcelonából nem hozta haza a nyaralókat, majd pár nappal később Bariból és Milánóból sem jutottak el Budapestre az utazni vágyók, de Ferihegyről sem tudtak elindulni Palermóba és Algheróba.
Az elmúlt napokban a szerkesztőségünkbe érkező olvasói levelekből az derült ki, hogy többnyire magyarázat, érdemi tájékoztatás és ellátás/elszállásolás nélkül vesztegelnek a Dubajban, Korfun vagy éppen Rómában ragadt utasok a terminálokban.
Nem sokkal később a Wizz Air is reagált a történtekre, elmondásuk szerint a késéseket és járatkimaradásokat az időjárási viszonyok okozták, amelyekre az európai légiirányítási rendszerek nem voltak felkészülve.
Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni a járatkiesések okozta kártérítésekről, mikor és mennyit köteles fizetni egy-egy légitársaság, ha nem juttatják el időben az utast a kívánt állomásra.