Szingapúr közelében kapott lángra két olajszállító tartályhajó, az egyik hajó 22 fős legénység minden tagját kimentették, a Ceres I legénységének egy része pedig még mindig a lángokkal küzd.
Két olajszállító tartályhajó állt lángokban péntek kora reggel óta egy Szingapúrtól keletre történt ütközés után, ami újabb kérdéseket vetett fel a tengeri közlekedést, a környezetet és az emberi életeket fenyegető növekvő kockázatokkal kapcsolatban a világ egyik legforgalmasabb vízi útvonalán – írja a Bloomberg.
A szingapúri zászló alatt közlekedő Hafnia Nile finomított termékeket szállító tartályhajó és a Sao Tome és Principe lobogója alatt hajózó Ceres I nyersolajszállító tartályhajó 55 kilométerre északkeletre, a Szingapúri-szoros keleti bejáratánál lévő Pedra Branca apró szigetétől. A két hajó pénteken kora reggel ütközött össze, melyet a dán Hafnia hajózási vállalat közölt közleményben, hozzátéve, hogy a 22 fős legénység mind a 22 tagját kimentették.
Nem volt azonnal világos, hogy mi okozta az ütközést, bár az öregedő Ceres I, amely üresen tartott vissza Kínából, kiemeli azokat a kihívásokat, amelyek a Malakkai-szoroson keresztül szankcionált nyersolajat szállító, idősebb, gyakran nem biztosított hajókkal járnak.
A Ceres I-et 2001-ben építették, ami azt jelenti, hogy még mindig jóval azon a korszakon túl van használatban, amikor a legtöbb tulajdonos már fontolóra venné egy hajó leselejtezését.
A Kpler piackutató cég adatai szerint a hajó idén és tavaly Iránból és Venezuelából szállított rakományt. A Clarkson Research Services, a világ legnagyobb hajóközvetítőjének egyik egysége szerint Sao Tome lobogóját a több tízezer hajóból álló kereskedelmi flottából mindössze 55 hajó használja.
A szingapúri Tengerészeti és Kikötői Hatóság segítséget kért az áthaladó vízi járművektől. A közelben tartózkodott a haditengerészet egyik hajója, az RSS Supreme, amely egy katonai helikopterrel együtt segítséget nyújtott. A Ceres I legénységének 40 tagját megtalálták, bár néhányan még a fedélzeten vannak, és a tűzzel küzdenek.