Júniusban száznál is több olyan esetet jelentettek az amerikai Southwest Airlines járatain, amikor a gépen üdítősdobozok robbantak fel. Most kiderült, miért csak az említett légitársaságnál fordult elő a probléma.
A Southwest Airlines ugyan nem adott tájékoztatást az incidensek számáról, vagy hogy azok jártak-e sérülésekkel, annyit azonban elárultak a CNN-nek, hogy valós problémáról van szó. Júniusban száznál több alkalommal megtörtént, hogy járataikon üdítősdoboz robbant fel, amelyben néhány légiutas-kísérő megsérült. Szakszervezeti vezetőjük, Bill Bernal azt prognosztizálta, hogy július végére háromszorosára nőhet az ilyen balesetek száma. Mint fogalmazott, a probléma évek óta fennáll, de most a szokásosnál sűrűbben fordul elő.
A légitársaság járatain nem szolgál fel romlandó élelmiszereket, így nem rendelkeznek hűtött tárolókkal.
A dobozok extrém hőhatásnak vannak kitéve az ország legmelegebb részein: Las Vegas, Phoenix, Houston és Dallas repülőterein
Az Egyesült Államokban is intenzívebbek a hőhullámok, mintegy 100 városban történelmük legmelegebb nyara van.
Kate Biberdorf, a Texasi Egyetem kémiaprofesszora szerint a hőhatásnak kitett szénsavas italokat tartalmazó dobozok olyan hatalmas nyomás alatt vannak, hogy már érintésre is felrobbannak.
A Southwest szóvivője erre úgy reagált, hogy tisztában vannak a problémával és igyekeznek hűvösebben tartani a fedélzeten árult italokat, különösen azokon a repülőtereken, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni. A szakszervezettel tárgyalva megegyeztek abban, hogy hűtős teherautóval fogják szállítani az italosdobozokat, valamint lézeres hőmérővel ellenőrzik, biztonságosan szállíthatók-e a gépen.
Az üdítősdobozok a normál nyomás 3-6 szorosát is kibírják, a repülőn azonban nem kell a földfelszínnél nagyobb terheléssel számolni. A hőség hatására a napon vagy az autóban hagyott üdítősdoboz hasonlóan a Southwest gépein előfordultakhoz, akár egy kis ütés hatására felrobbanhat – magyarázta a lapnak a kémiaprofesszor.