Újabb részletek derültek ki a pénteken Brazíliában történt repülőgép-szerencsétlenségről, melyben 61 ember vesztette életét. Egyelőre nem tudni, mi okozhatta a balesetet, és a Voepass légitársaság vezérigazgatója szerint fennáll az esélye annak, hogy a gép fekete dobozai olyan mértékben sérültek, hogy azokból nem tudnak majd adatokat kinyerni. Az is kiderült, hogy ATR típusú gép nem először balesetezett már, ezelőtt 15 olyan incidenst jegyeztek fel, amelyekben e turbólégcsavaros repülőgépek utasai meghaltak.
Mint arról beszámoltunk, lezuhant egy 61 embert szállító utasszállító repülőgép péntek délután a brazíliai Sao Paulo külterületén. A Voepass légitársaság közleményben tudatta, hogy a 2283-as járat fedélzetén tartózkodók közül mindenki meghalt. A légitársaság illetékesei szerint minden utasnak brazil okmányai voltak, bár egyelőre nem tudni, hogy volt-e köztük kettős állampolgársággal rendelkező.
A járat a brazil Parana államban található Cascavelből indult, és a Sao Paulo államban található Guarulhos felé tartott, amikor a Flightradar24 adatai alapján helyi idő szerint nem sokkal 13:30 előtt elvesztette a jelzést – írja a CNN. A repüléskövető adatok azt mutatják, az ATR 72–500-as, kétmotoros, turbólégcsavaros repülőgép egy perc alatt 17 ezer láb mélységbe zuhant, de most még nem világos, hogy miért. A közösségi médiában a balesetről készült videókon látható, ahogy a repülőgép spirálszerűen zuhant, mielőtt a földbe csapódott volna.
Eduardo Busch, a Voepass vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy egyelőre nincs információ arról, hogy mi okozta a balesetet. Hozzátette azt is, hogy a repülőgépen két fekete doboz volt, viszont fennáll az esélye annak, hogy a baleset súlyossága miatt a rekorderek, ezáltal a felvételek megsérültek, és így lehetetlenné válik majd a rögzített adatokhoz való hozzáférés.
Ez volt Brazília legsúlyosabb repülőgép-szerencsétlensége 2007 óta, amikor egy TAM Express repülőgép lezuhant és lángba borult a Sao Paulo-i Congonhas repülőtéren, akkor 199 ember halt meg.
A vinhedói városháza pénteki közleményében azt írta, hogy várják a brazil légierő csapatát, amely megkezdi a baleset okának kivizsgálását, melyben a légitársaság és a repülőgép gyártója, az ATR is együttműködik.
Marcelo Moreno dandártábornok, aki a brazil légi balesetekkel foglalkozó CENIPA ügynökséget vezeti, egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy a repülőgép személyzete nem közölt vészhelyzetet a baleset előtt.
A CNN-nek nyilatkozó repülési szakértők szerint az ATR 72-esek igencsak hányatott múltra tekintenek vissza, legalább 15 olyan incidenst jegyeztek fel, amelyekben az ATR turbólégcsavaros repülőgépek utasai meghaltak.