Az észak-koreai Kjonghung Unhaszu italgyár „agresszív” erőfeszítéseket tesz azért, hogy a sörgyártás felpörgetésével jusson külföldi valutákhoz.
Egy névtelenséget kérő phenjani forrás szerint a gyár „nemrégiben különféle sörtermékeket fejlesztett ki, köztük palackozott sört, dobozos sört és csomagolt csapolt sört. Július végén kezdte meg a szállítást” − írta meg a Daily NK nevű, Észak-Koreával foglalkozó, szöuli központú hírportál.
A gyár jelentősen megnövelte a sörgyártást azzal, hogy két munkacsoportot vezényeltek át erre a feladatra. Augusztusban a gyár értekezletet tartott, amelyen a dolgozókat arra ösztönözték, hogy a korábban tervezett időponthoz képest hozzák előbbre a szállítás időpontját, „hogy ne legyen akadálya az exportnak” − mondta a forrás.
A gyár az utóbbi időben a sörgyártásra összpontosított, mert a kormány utasítása szerint a sörkivitel révén bővíteni kell a devizabevételeket. „Június elején a gyár kormányrendeletet kapott, amelyben arra kérték, hogy a sörtermékek diverzifikálásával és a termelés növelésével bővítse az exportot” − mondta a forrás.
Az észak-koreai hatóságok két fő céllal utasították a gyárat az export növelésére. Először is, nemzetközi szinten akarják népszerűsíteni az ország sörgyártását azáltal, hogy az észak-koreai sört elérhetőbbé teszik a külföldiek számára. Másodszor, a bővített sörkivitel révén igyekeztek növelni a devizabevételeket.
Az észak-koreai hatóságok elrendelték, hogy az exportra szánt sör ára alacsonyabb legyen, mint a belföldi fogyasztásra szánt söré.
A Kjonghung Unhaszu italgyárban előállított sörből Észak-Koreában 4000 észak-koreai wonba kerül egy üveg, míg Kínában csak körülbelül 2000 wonba.
„A sör exportjának célja, hogy a külföldiekben azt a benyomást keltsék, hogy az észak-koreai sör olcsó és jó ízű, mivel alacsony áron kínálják” − mondta a forrás. „A kormány azt tervezi, hogy ezekkel az erőfeszítésekkel fokozatosan növeli a devizabevételeket” – tette hozzá.