A Qantas bocsánatot kért, miután a Sydney–Tokió repülőjárat minden képernyőjén megjelent egy korhatáros film, és arról nem tudtak elkapcsolni az utasok. A filmet az alapján választották ki a személyzet tagjai, ami a legtöbb utas kérése volt, azzal viszont nem számoltak, hogy a fedélzeti szórakoztatórendszer hibája miatt azoknak is látniuk kellett, akik nem akarták, vagy éppen kiskorúak voltak.
Váratlanul pikánsra fordultak a dolgok a Qantas egyik járatán, amikor a repülőgép mindegyik képernyőjén lejátszottak egy 18-as karikás filmet.
Az ausztrál légitársaság CNN-hez eljuttatott, az esetet megerősítő közleménye szerint a múlt héten Sydneyből a tokiói Haneda repülőtérre tartó járat utasai a fedélzeti szórakoztató rendszer technikai hibája miatt nem választhattak egyéni filmeket.
„A személyzetünk tagjainak korlátozott számú filmlistája volt, amelyet a repülőgép összes képernyőjén le tudtak játszani, és több utas kérése alapján egy adott filmet választottak ki az egész járatra” – állt a közleményben.
Bár a Qantas közleményében nem nevezte meg a filmet, a közösségi médiában több, a fedélzeti képernyőkről készült fotóról, amelyet olyan felhasználók tettek közzé, akik azt állították, hogy a járaton voltak, kiderült, hogy
a film az Apuci volt.
Egy Reddit-felhasználó bejegyzése szerint, aki állítólag ott volt a járaton, a filmben a meztelenség mellett sok szextinget is láthattak, ahol szó szerint el lehetett olvasni a szövegeket a képernyőn anélkül, hogy fejhallgatóra lett volna szükségük.
Majdnem egy órán át tartott, mire átváltottak egy gyerekbarátabb filmre, de ez mindenki számára nagyon kényelmetlen volt, különösen a családok és gyerekek számára
– áll a bejegyzésben, amelyben azt is megjegyzi, hogy az utasok nem tudták megállítani vagy kikapcsolni a képernyőt.
A Qantas közleményében azt írta, hogy a személyzet kezdetben megpróbálta megjavítani a képernyőket azoknak az utasoknak, akik nem akarták megnézni a filmet. Miután bebizonyosodott, hogy ez nem lehetséges, átváltottak egy gyermekfilmre.
A légitársaság közölte, hogy az utaskísérők elnézést kértek az utasoktól, „különösen azoktól, akik panaszkodtak a tartalomra”.
A film egyértelműen nem volt alkalmas arra, hogy az egész járat alatt lejátsszák, és őszintén elnézést kérünk az ügyfelektől az élményért
– mondta a Qantas szóvivője hozzátéve, hogy a menetidő hátralévő részében minden képernyőn családbarát filmre váltottak, ami a szokásos gyakorlatuk azon ritka esetekben, amikor az egyéni filmválasztás nem lehetséges. Azt ígérik, a továbbiakban felülvizsgálják a film kiválasztásának módját.