Index Vakbarát Hírportál

Az áradással sújtott Valenciában hagyta a Ryanair a magyar utasait

2024. október 31., csütörtök 20:35

Mintegy ötven magyar rekedt a valenciai reptéren a brutális áradások okozta katasztrófahelyzet következtében. A repülőtéren lehetetlenné vált a ki- és bejutás, a Ryanair utasai érdemi információ nélkül, a zsúfolt terminálokban várják, hogy hazaérkezhessenek.

Magyar utasok rekedtek a valenciai reptéren. Egy háromgyerekes anya arról számolt be, hogy a csomagjaikat feladták, azokat hazahozták Magyarországra, azonban őket nem engedték felszállni a géppel, így csomagjaik nélkül ragadtak plusz két napra Spanyolországban. Egy másik olvasó pedig arról mesélt a Blikknek, hogy szerdán négy kilométeres volt a reptérre vezető autósor. Mint azt a családok elmondták, gyakorlatilag mindenki beszorult a reptérre. 

„Mi körülbelül ötven magyar embert láttunk. Akik leszálltak, nem tudtak bejutni a városba, és a felszálló utasok nagy része sem jutott el a járatukhoz, így mindenki bent ragadt. A konzulátus nagyon segítőkész volt, de sajnos érdemben nem tudott mit tenni” – mesélte a nő.

Arról is beszámolt, hogy már a becsekkolásnál észlelték a káoszt, mindössze két ablak működött, ezek a légitársaság összes induló járatának csomagfelvételét látták el. A gépük egyébként október 30-án, negyed tízkor indult volna Budapestre, s a Flightradar adatai szerint végül csaknem másfél órás késéssel elindult a család csomagjaival, de a család nélkül. Az olvasó szerint semmilyen indulási információ nem állt rendelkezésükre, de azt mondták nekik, hogy a gép megvárja őket. Ugyanakkor a kapunál már azt jelezték nekik, hogy a gép felszállt nélkülük. A háromgyerekes család nem az egyetlen volt, aki így járt.

Négy órát vártak, hogy megtudják, „ők a hibások”

A Ryanair a pórul járt utasok szerint repülésbiztonsági szabályokat sértett azzal, hogy az utasokat az indulási ponton hagyták, a csomagjaikat azonban feltették a gépre és elvitték. Ráadásul nem tájékoztatták őket arról, hogy mindez ilyen formában történik majd. „Nem volt a szokásos utolsó utashívás, nem volt tájékoztatás. A reptéren annyit mondtak, hogy menjünk a Ryanairhez a problémánkkal” – mesélte a család, akik ezt követően

mintegy 4 órát vártak a légitársaság pultjánál, hogy végül azt közöljék velük, a gép lekésése a család hibája, és át kellett volna foglalniuk a jegyüket egy másik járatra.

A szerencsétlenül járt család végül annyi ruhával, amennyit viseltek, útnak indult egy bérelt autóval Malagába. A szállásfoglalással, az étkezéssel és a ruházkodással mindez mintegy plusz 500 ezer forintjába került a családnak. Mint mondták, pert ugyan nem indítanak, de kártérítést követelnek a Ryanairtől. A lap az esettel kapcsolatban megkereste a légitársaságot, az egyelőre nem küldte meg a válaszát.

Mint ismert, Spanyolországban pusztító áradások sújtják, amelyekben eddig legalább 158 ember vesztette életét. A heves esőzések kedden városokat öntöttek el, az utcákra hatalmas mennyiségű víz zúdult le, ami magával sodorta az autókat. Csütörtökön az elárasztott házakat és az elsodort autókat vizsgáltak át a mentőcsapatok túlélők után kutatva, viszont munkájukat nehezítheti, hogy az előrejelzések szerint további viharok várhatók.

Csaknem 18 órán át várakoztak a Ryanair utasai Szardínián

Az elmúlt időszakban nem ez az első alkalom, hogy problémák merülnek fel a Ryanairnél. Csütörtökön, este 10 órakor kellett volna felszállnia a Ryanair FR4751 számú gépének a Szardínián található Algheróból, ám a Budapestre tartó utasok pénteken, 15 órakor még a repülőtéren várakoztak. Egy érintett arról számolt be, hogy feltehetőleg meghibásodott alkatrészt kellett megjavítani, ez okozta a csaknem 18 órásra duzzadt késés t.

Rovatok