Az amerikai választások lezárása óta rohamosan megnőtt a Bluesky felhasználóinak száma, mely eredetileg a Twitter projektje volt, azonban sokan kiábrándultak a jelenleg X néven futó platformból. Ráadásul Elon Musk aktív szerepet vállalt Donald Trump választási kampányában. Több felfüggesztés is segítette a Bluesky terjeszkedését.
A Bluesky közösségi médiaplatform az amerikai választások óta eltelt egy hét alatt több mint 700 ezer új felhasználót szerzett, mert a felhasználók igyekeznek elkerülni a félretájékoztatást és a sértő bejegyzéseket az X-en. Ezzel az oldal elérte a 14,5 millió felhasználót, ami szeptemberhez képest több mint 5,5 milliós növekedés − írta meg a The Guardian.
Axel Burns közösségi médiakutató szerint a platform alternatívát kínál az X-szel szemben, sokkal hatékonyabb rendszert működtet a problémás fiókok letiltására, felfüggesztésére és a káros viselkedés ellenőrzésére.
A Bluesky eredetileg a korábbi Twitter projektjeként indult, de 2022-ben önálló céggé vált, jelenleg Jay Gruber a vezérigazgatója és tulajdonosa. Amikor a Twitter nevet váltott, a Bluesky sokat profitált abból, hogy Elon Musk részt vett Donald Trump választási kampányában. Az átnevezés óta az X felhasználói ötödét veszítette el. Szeptemberben a brazíliai felfüggesztés is mintegy 3 millió új felhasználót hozott a Bluesky konyhájára, valamint további 1,2 millióan mentek át, amikor az X lehetővé tette a felhasználók számára, hogy megtekintsék az őket letiltó személyek bejegyzéseit.
A Bluesky beszámolt arról is, hogy novemberben elérte a 275 millió aktív felhasználót havonta, ezzel a második helyen áll a közösségi médiaplatformok körében az Apple amerikai App Store-jában a Threads mögött. A platform olyan funkciókkal bővült, mint a közvetlen üzenetküldés és a videókompatibilitás, mellyel jobban hasonlít az X-re, és megkülönböztesse magát a Facebooktól.