A 2013 után gyártott Honda modellek négy fehér színárnyalatánál is problémák jelentkeznek a festéssel, ugyanis időjárási körülményektől függetlenül lepattog, felhólyagosodik vagy szimplán csak lemállik a festékréteg a kocsikról. Az Egyesült Államokban csoportos keresetet nyújtottak be a cég ellen és hatalmas összegű kártérítéseket fizettetnének a japán céggel.
Aki egy 2013-as Honda Odyssey, Pilot, Fit, HR-V, vagy egy Acura MDX bizonyos fehér árnyalatú modelljének a tulajdonosa, az most csatlakozhat egy csoportos keresethez, amely szerint a fényezés olyan tartós, „mint az akciós telefontok”.
A kereset állítása szerint a Honda festékének hibái hámláshoz, felhólyagosodáshoz, lepattogzáshoz és egyenesen leváláshoz vezethetnek, így a tulajdonosok egy foltos, csúnya autóval találják szembe magukat – írta meg a Carscoops.
Az Egyesült Államok Kalifornia Központi Körzetének Kerületi Bíróságán benyújtott kereset szerint a Honda White Diamond Pearl, Taffeta White, White Orchid Pearl és Bellanova White színárnyalatai gyártási problémák és a háromlépcsős festési folyamat bonyolultsága miatt hibásak.
Az állítás szerint a hiba látens formában már jelen volt a gyártás idején is, és „észszerűen elvárható élettartama alatt” ezeknél a Honda és Acura modelleknél „változatlanul jelentkezni fognak”.
A csoportos kereset mögött álló felperesek azt állítják, hogy a Hondának tájékoztatnia kellett volna őket a hibákról, amikor megvásárolták járműveiket.
A festékhibák a jelentések szerint az Egyesült Államok minden államában megtalálhatók az érintett járműveken, ami azt jelenti, hogy a probléma nem földrajzi vagy környezeti tényezőkkel függ össze. A legtöbb járművet a Honda alabamai Lincolnban található üzemében gyártották 2013 és 2017 között, és robotizált festőrendszerrel festették. A kereset hozzáteszi, hogy a Honda vagy tudott, vagy tudnia kellett volna a hibáról, mivel számos panasz érkezett közvetlenül a gyártóhoz.
A Hondának nem ez az első esete a festékkel kapcsolatos perekkel. Az autógyártó 2018-ban Kanadában szembesült egy hasonló csoportos perrel a hámló festék miatt, és végül 2022-ben 27 millió dollárban állapodott meg.
Az Egyesült Államokban az érintett Honda modellek tulajdonosai esküdtszéki tárgyalást követelnek, és kártérítést a cserefestések teljes árának értékében, továbbá a kártérítésen, a kompenzációs kártérítésen, a gazdasági veszteségért járó költségeken túlmenően büntető és példamutató kártérítést is.