Megbotlott egy idős férfi, amelynek következtében a sínekre esett a kelet-londoni Stratford metróállomáson és már nem volt elég ideje, hogy a közeledő metró elől kitérjen. A férfi a helyszínen szörnyethalt, majd még három vonat gázolt át rajta. Az eset miatt vizsgálatot indított a helyi vasúti baleseteket vizsgáló Rail Accident Investigation Branch (RAIB), akik kiderítették, miért nem vették észre az állomásra érkező mozdonyvezetők a férfit.
Négy vonat is elgázolt egy londoni metró vágányain rekedt, 72 éves férfit. Brian Mitchell még 2023. december 26-án a kelet-londoni Stratford állomáson botlott meg és esett a sínekre úgy, hogy az öt percre rá érkező vonat elől már nem tudott félreállni. Ez nem minden, a BBC azt írja,
hogy a férfin további három vonat is átgázolt, mert egész egyszerűen nem voltak elég figyelmesek a mozdonyvezetők.
A Rail Accident Investigation Branch (RAIB, azaz a vasúti baleseteket vizsgáló helyi csoport) szerint csupán a negyedik érkező vonat kezelője „volt képes felismerni önállóan, hogy egy személy fekszik a vágányon”.
A RAIB jelentése szerint Mitchell esésekor sajnos éppen sem utasok sem a személyzet tagjai közül nem tartózkodott senki a peronon. Megfigyeléseik arra utalnak, hogy az első vonat mozdonyvezetője azért nem vette észre a férfit, mert „valószínűleg a vonat automatikus működtetése miatt csökkent a figyelme”, míg a másik mozdonyvezető figyelmét egy az akkor már a peronon álló kollégája terelte el. Nem különben a harmadik szerelvény működtetője: aki ugyan már látott valamit a síneken, de nem ismerte fel, hogy az egy ember.
A negyedik beérkező vonatot nem állította meg a peronon tartózkodó ügyfélszolgálati asszisztens, amikor az befutott, noha az asszisztens ekkor már tudta, hogy egy személy fekszik a vágányon
– közölték a jelentésben, hozzátéve, hogy mind a négy metrószerelvény úgy indult tovább az állomásról, hogy az idős férfi a vonat alatt feküdt.
Az esetet vizsgáló szervezet két ajánlást is tett a London Undergroundnak: egyrészt, hogy fontolja meg olyan technológia alkalmazását, amely képes felismerni, ha egy utas veszélyes helyzetbe kerül, másrészt vizsgálja felül a vonatok automatikus vonatüzemeltetési mód engedélyezését. Lilli Matson, a londoni metró biztonsági vezetője szerint az ajánlások összhangban vannak a saját belső vizsgálataik megállapításaival, és meg is kezdték a végrehajtásukat.