A vállalat nagymértékű növekedést könyvelhetett el az elmúlt negyedévben, ennek ellenére négy országban − Magyarországon egyelőre nem − is jelezte, hogy árat emel, melyet a további fejlesztésekkel indokoltak. A Netflix árbevételeinek emelkedése mellett az előfizetők száma is drasztikusan nőtt. A cég ugyanakkor több sportesemény közvetítési jogát is megvásárolta.
Több országban emeli az árakat a Netflix, melynél 2024 végén 19 millió előfizetővel bővült az előfizetők száma. A streamingszolgáltató közölte, hogy négy országban drágul az előfizetés, az Egyesült Államokban, Kanadában, Argentínában és Portugáliában − írta a BBC.
„Időnként arra kérjük majd tagjainkat, hogy fizessenek egy kicsit többet, hogy újra tudjunk befektetni a Netflix további fejlesztéséhez” − nyilatkozta a cég, melynek előfizetői száma többek között a Squid Game (Nyerd meg az életed) dél-koreai sorozat második évada, valamint a Jake Paul−Mike Tyson-bokszmérkőzés miatt növekedett.
Az Egyesült Államokban szinte minden csomagban emelkednek az árak, a reklámok nélküli előfizetés az eddigi 15,49 helyett 17,99 dollárba kerül. Ugyanakkor az olcsóbb, hirdetésekkel teletűzdelt verzió is drágul, egy dollárral, így már 7,99 dollárt kell érte fizetnie az előfizetőknek.
A Netflix legutóbb 2023 októberében emelt árat az Egyesült Államokban, mely a 2024-es évet több mint 300 millió előfizetővel zárta. Az előzetes várakozások szerint az elmúlt év negyedik negyedévében 9,6 millió új belépővel kalkuláltak, de ezt a számot messze túlszárnyalták.
Viszont hozzátették, hogy mostantól a vállalat nem tesz közzé negyedéves adatokat, helyette csak akkor közlik őket, amennyiben valamilyen kulcsfontosságú mérföldkövet lépnek át az előfizetők számában.
A szolgáltató a már említett két műsor mellett élőben közvetített karácsonykor két NFL-mérkőzést is. Több sportközvetítés várható a jövőben is a Netflixen, ugyanis a WWE pankráció mellett megvásárolta a 2027-es és a 2031-es női labdarúgó-világbajnokság jogait is. Egy elemző szerint a streamingóriás a drágítással változatosabb programot kínál nézőinek.
A cég nyeresége a negyedik negyedévben megduplázódott, 1,8 milliárdot könyvelhetett el az egy évvel ezelőtti azonos időszakához képest. Emellett árbevételei 8,8 milliárd dollárról 10,2 milliárd dollárra nőttek.