A napokban derült ki, hogy a washingtoni repülőgép-szerencsétlenségben érintett katonai helikopter egyik biztonsági rendszere ki volt kapcsolva. A két gép fedélzetén tartózkodó 67 ember meghalt. Egyes vélemények szerint a helikopter fel volt szerelve a rendszerrel, de a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület ezt nem erősítette meg.
Az amerikai hadsereg helikoptere, amely a múlt hónap végén a Potomac folyó felett összeütközött az American Eagle járatával, kikapcsolt biztonsági rendszerrel repült – nyilatkozta Ted Cruz szenátor a Szövetségi Légügyi Hivatal és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal tájékoztatóját követően – közölte a CBS News.
A két gép fedélzetén tartózkodó 67 ember meghalt, amikor a Washington melletti Reagan Nemzeti Repülőtér közelében összeütköztek.
A texasi republikánus Ted Cruz, aki a Szenátus Kereskedelmi Bizottságának elnökeként a légiközlekedési ágazatot felügyeli elmondta: a szenátorok úgy értesültek, hogy a helikopteren kikapcsolták az ADS-B-t (automatikus légtérellenőrző rendszert).
Az automata légtérellenőrző rendszer arra szolgál, hogy begyűjtse és továbbadja a repülőgépekről érkező fontos adatokat, illetve egyéb információkkal lássa el a repülésben érintett feleket. A katonai repülőgépek egyébként kikapcsolt rendszerrel is közlekedhetnek.
Hacsak nem volt kényszerítő nemzetbiztonsági ok a kikapcsolásra, nem tűnik indokoltnak az ADS-B üzemen kívül helyezése
– mondta Cruz a riportereknek.
Tammy Duckworth illinoisi demokrata szenátor, a hadsereg egykori helikopterpilótája azt az információját közölte, hogy nem tudni biztosan, be volt-e kapcsolva a rendszer, de az biztos, hogy a gép rendelkezett a felszereléssel.
Ennek ellenére Jennifer Homendy, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület vezetője azt mondta az újságíróknak, hogy az ügynökség nyomozói nem erősítették meg, hogy a helikopter fel volt-e szerelve a technológiával.