Index Vakbarát Hírportál

Több utas is a repülőtéren rekedt Dubajban, reagált a Wizz Air

2025. február 22., szombat 11:31 | 9 órája frissítve

Péntek este műszaki probléma miatt Dubajban rekedtek a Wizz Air Budapestre tartó járatának utasai. Megkeresünkre a légitársaság elárulta, mi történt pontosan.

A Wizz Air Dubajból Budapestre tartó járata péntek este nem tudott a tervezett 21:55-ös időpontban felszállni műszaki probléma miatt. Bár a beszállás rendben megtörtént, a repülőgép üzemanyagmérőjével kapcsolatos hiba miatt a járatot törölni kellett – számolt be az Utazómajom portálnak egy érintett utas. 

A portál azt írta: az utasok a történteket követően nem kaptak pontos tájékoztatást, egy órán keresztül összevissza terelgették őket, mindenki feszült, ideges volt. A földi kiszolgáló személyzet közölte, a Wizz Air munkatársai „nem mernek az utasok elé állni”, velük pedig hiába kiabálnak, ők mindent megtesznek.

Az olvasói beszámoló szerint az embereket olyan területre irányították, ahol sem étel, sem ital nem volt elérhető, és sokan kénytelenek voltak a földön pihenni. Hajnali 3 óra körül végül a légitársaság e-mailben hotelfoglalási lehetőséget küldött az utasoknak, de később kiderült, hogy nincs elég szabad szobája a szállodának, ráadásul az embereknek saját költségen kellett taxit foglalniuk.

Reagált a Wizz Air

Cikkünk megjelenése után az alábbi tájékoztatást kaptuk a Wizz Airtől:

A Wizz Air február 21-i Dubajból Budapestre tartó járatánál a tankolás során technikai probléma lépett fel a földi kiszolgálóegység mérőműszerében, így az általuk visszaigazolt, és a repülőgép műszerei által mutatott üzemanyag mennyiség nem egyezett. Ennek következtében a biztonsági előírásoknak megfelelően a felszállás nem volt lehetséges, és az utasokat le kellett szállítani.

A Wizz Air azokat az utasokat, akik közvetlenül a légitársaság felületein (honlap és applikáció) keresztül intézték foglalásukat, folyamatosan tájékoztatta a kialakult helyzetről és fejleményekről emailben és SMS-ben is. A Wizz Air az utazási irodákat is tájékoztatta a helyzetről, arra azonban nincs rálátása, hogy azok hogyan és mikor továbbítják az információt az ügyfeleiknek.

A légitársaság azonnal intézkedett, hogy szállást biztosítson, és az átütemezést követően másfél órán belül a szállodai foglalás adatait személyre szólóan, az utasok által megadott elérhetőségeken kiküldte számukra, akik 55 hotelszoba-foglalást el is fogadtak.

Akik saját maguk intéztek szállást, azok számára mind a szálloda, mind az odautazás költségeit a Wizz Air ésszerű mértékig megtéríti. Ezen felül minden érintett a jogszabályoknak megfelelően kártérítést igényelhet az útjára.

A járat a tervek szerint este 7-kor száll le Budapesten. Az okozott kellemetlenségért a légitársaság elnézést kér.”

Rovatok