A szingapúri DBS Bank 4000 állást szüntet meg a következő három évben a mesterséges intelligencia térhódítása miatt, miközben 1000 új, AI-hoz kapcsolódó pozíciót hoz létre. Az elbocsátások főként az ideiglenes és szerződéses munkavállalókat érinti.
Szingapúr legnagyobb bankja, a DBS bejelentette, hogy a következő három évben körülbelül 4000 pozíciót szüntet meg, mivel a mesterséges intelligencia (AI) egyre több, jelenleg emberek által végzett munkát vesz át.
A BBC beszámolója szerint a leépítés elsősorban az ideiglenes és szerződéses munkavállalókat érinti – nyilatkozta a bank szóvivője, hozzátéve, hogy a létszámcsökkentés „természetes módon” valósul meg, ahogy a projektek befejeződnek.
Az állandó alkalmazottakat nem érintik az elbocsátások. A bank leköszönő vezérigazgatója, Piyush Gupta azt is elmondta, hogy várhatóan mintegy 1000 új, AI-hoz kapcsolódó munkakört hoznak létre.
A DBS az első a nagy bankok közül, amely részleteket közöl arról, hogyan befolyásolja az AI a működését. Tavaly Gupta elmondta, hogy a DBS már több mint egy évtizede dolgozik az AI-technológián.
„Jelenleg több mint 800 AI-modellt használunk 350 felhasználási területen, és várhatóan ezek gazdasági hatása meghaladja az 1 milliárd szingapúri dollárt (286 milliárd forint) 2025-ben” – tette hozzá.
A DBS-nél jelenleg 8-9000 ideiglenes és szerződéses munkavállaló dolgozik, és a bank összesen mintegy 41 ezer embert foglalkoztat. Gupta március végén távozik a cégtől, őt jelenlegi helyettese, Tan Su Shan váltja majd.
Az AI-technológiának számtalan előnye és hátránya is van. A Nemzetközi Valutaalap (IMF) 2024-es elemzése szerint az AI várhatóan a munkahelyek csaknem 40 százalékára lesz hatással világszerte.