Hétfő este ütközött össze két hajó az Északi-tengeren, amelyek kigyulladtak, de keddre sikerült eloltani a lángok nagy részét. A tartályhajó tulajdonosa szerint nem szállítottak veszélyes anyagot, ennek ellenére a környezetvédelmi veszély miatt vizsgálják a szennyeződés útját. A Solong személyzetének tagjait kimentették a vízből, egy tengerész eltűnt, a hatóságok feltételezése szerint meghalt a baleset következtében.
Kedd délután még mindig égett az a konténerhajó, amely hétfőn az Északi-tengeren, Anglia keleti partjainál nekiütközött egy tartályhajónak. A tulajdonos cég szerint a korábbi jelentésekkel ellentétben nincs veszélyes anyag a konténerszállító rakományában.
Az ütközés után mindkét vízi jármű kigyulladt, de a brit parti őrség keddi tájékoztatása szerint a tartályhajón keletkezett tüzet nagyrészt sikerült eloltani − adta hírül az MTI.
Az ütközéssel összefüggésben őrizetbe vettek egy 59 éves férfit, gondatlanságból elkövetett emberölés vádjával − közölte a Humberside Police. A rendőrség nyomozást indított az ügyben a gyanúsított ellen. A Solong konténerhajó tulajdonosa, az Ernst Russ német cég megerősítette a BBC-nek, hogy a Humberside Police által letartóztatott férfi a hajó parancsnoka.
A 141 méter hosszú, 9500 tonna teherbírású Solong konténerhajó Skóciából a hollandiai Rotterdam kikötőjébe tartott, amikor a Humber folyó torkolatvidékének közelében, a brit partoktól 16 kilométerre nekiütközött a 183 méter hosszú, vegyi anyagok és olajtermékek szállítására 2017-ben épített 50 ezer tonnás Stena Immaculate tartályhajónak.
A Stena Immaculate A1 típusú repülőgép-üzemanyagot szállított Görögországból a kelet-angliai Hull kikötőjébe az amerikai haditengerészet Angliában állomásozó légi alakulatainak.
Az ütközés után mindkét hajó lángba borult. A Stena Immaculate üzemeltetője, a Crowley nevű cég hétfő este közölte, hogy a hajón több robbanás történt, a raktér oldalfala felhasadt, és a léken keresztül a hajó által szállított repülőgép-üzemanyag ömlik a tengerbe.
A brit természetvédelmi hatóságok közölték, hogy folyamatosan figyelik a szennyeződés útját, mivel a repülőgép-üzemanyag igen mérgező, és a közeli partvidéken nagy létszámú madárkolóniák élnek.
A brit parti őrség kedd délutáni beszámolója szerint a két hajót sikerült szétválasztani, és a Stena Immaculate fedélzetén keletkezett tüzet a mentőegységek jórészt eloltották. A Solong azonban még mindig ég, és dél felé sodródik a tengeren. A tájékoztatás szerint a parti őrség folyamatosan figyeli a portugál bejegyzésű konténerhajót.
A Lloyd's List Intelligence nevű londoni székhelyű globális hajózási adat- és információszolgáltató konglomerátum hétfő este azt közölte, hogy a Solong rakományában 15 konténernyi nátrium-cianid is van, amely rendkívül mérgező, és vízzel érintkezve heves reakcióba léphet.
A Solong tulajdonosa, a hamburgi székhelyű Ernst Russ AG hajózási cég azonban keddi tájékoztatásában téves információnak nevezte, hogy a hajó nátrium-cianidot szállított volna. A vállalat szerint a hajón négy olyan konténer van, amelyben korábban nátrium-cianidot szállítottak, de ezek a konténerek jelenleg üresek.
A Solong személyzetének 14 tagja közül 13-at kimentettek, egy tengerész eltűnt, és keresését kedden befejezték. Mike Kane, a brit közlekedési minisztérium tengerhajózási és légibiztonsági ügyekért felelős államtitkára a londoni alsóházban tartott keddi tájékoztatásában azt mondta: a hatóságok feltételezése szerint a Solong személyzetének eltűnt tagja életét vesztette, és a kutatást is azért állították le, mert gyakorlatilag nem maradt esély arra, hogy élve megtalálják.
Kane közölte: a parti őrségtől kapott tájékoztatás szerint valószínűtlen, hogy a konténerszállítót meg lehet menteni, a hajó minden bizonnyal hamarosan elsüllyed. A Stena Immaculate személyzetének minden tagját biztonságban a partra vitték, komolyabb sérülést egyikük sem szenvedett.