A témával foglalkozó fideszes EP-képviselő attól tart, hogy a valóságtól elrugaszkodott szabályok fognak születni.
„Az elkövetkező időszak közúti vitáiban olyan megoldásokat kell találni, amelyek életszerűek, figyelembe veszik a fuvarozás szolgáltatásának minden sajátosságát és gátat szabnak a fuvarozási piac további töredezettségének, hogy maradéktalanul érvényesülhessen a szolgáltatásnyújtás alapszabadsága” - emelte ki a mobilitási csomag szerdai plenáris vitájában Deli Andor fideszes EP-képviselő.
A néppárti politikus ugyanakkor sajnálatosnak nevezte, hogy a csomagot későn, csak a kiküldetési irányelv felülvizsgálatának előrehaladott szakaszában mutatták be. „Mindenképp el kell kerülni, hogy a kiküldetési irányelv általános szabályai gúzsba kössék a jogalkotók kezét a mobilitási csomag tárgyalásakor. Ellenkező esetben megtörténhet, hogy a valóságtól elrugaszkodott, a szakmai és gyakorlati tapasztalatokat figyelmen kívül hagyó jogszabály születik” – mondta el Deli Andor.
Az Európai Bizottság mobilitási csomagjában nyolc jogszabály-tervezet van. Az egyik foglalkozna a közúti fuvarozás szociális oldalával és külön jogszabályban fektetné le annak szabályait. Felveti egy egységes európai autópályadíj-rendszer szükségességét, a könnyebb hozzáférést a közúti árufuvarozás piacához, valamint a vezetési és pihenőidők felülvizsgálatának szükségességét.
A képviselő szerint biztató, hogy a jogszabányt különlegesként kezelik. „Az Európai Parlamentben hónapok óta azért küzdünk, hogy kivegyük a közlekedést a jelenleg hatályos kiküldetési irányelv felülvizsgálatának hatálya alól” – mondta.
(Európai Néppárt magyar delegációja)