Index Vakbarát Hírportál

Nehezebb lesz átverniük az utasokat az online utazásszervezőknek

2015. október 29., csütörtök 11:07 | aznap frissítve

Ugyanazok a fogyasztóvédelmi szabályok lesznek érvényesek ezentúl a repülőjáratot, szállodafoglalást vagy autóbérlést is tartalmazó, interneten foglalt szervezett utazásokra, mint amelyeket utazási irodában vásárolnak meg: erről döntött kedden az Európai Parlament.

Az új szabályok értelmében az utazók több esetben lemondhatják az utat, és egyértelmű tájékoztatást kell kapniuk arról, hogy problémák esetén ki viseli az anyagi felelősséget.

Az internetes foglalások átalakították a turizmust

„A turizmus piacának megváltozása és az egyre gyakoribbá váló internetes foglalások miatt sürgősen modernizálni kellett a még a kilencvenes évekből származó irányelvet" - mondta a témáért felelős német néppárti képviselő, Birgit Collin-Langen. „A felülvizsgált jogszabály átfogóan megerősíti az európai utazók jogait. Kiterjed az új foglalási módszerekre, és garantálja, hogy az utazók teljes körű tájékoztatást kapjanak jogaikról. A jogalkotás során az iparág - személyfuvarozó cégek, utazási irodák és hotelek - gazdasági érdekeire is tekintettel voltunk."

Több utazóra kiterjed a fogyasztóvédelem

Kétféle csomagra vonatkoznak az új szabályok:

Az utóbbi típusba eső utazások, ahol az utazó nevét, fizetési adatait és e-mail címét egymás között továbbítják a szolgáltatók, szintén utazási csomagnak minősülnek majd abban az esetben, ha a második szolgáltatást az első után legkésőbb egy nappal megvásárolja az utazó.

Egyértelmű tájékoztatást kell, hogy kapjanak az utazók

Mielőtt a nyaralók aláírják a szerződést, az utazásszervezőknek vagy az utazás értékesítőinek egyértelműen el kell magyarázniuk, hogy csomagról van szó. Az utast tájékoztatni kell jogairól és arról, hogy ki viseli az anyagi felelősséget abban az esetben, ha valami probléma merül fel.

Az utazásszervezőknek kötelező lesz előre tájékoztatni az utast a tervezett indulási és érkezési időpontról és az esetlegesen felmerülő további költségek jellegéről.

Az utazóknak jogában áll majd felmondani a szerződést, és visszakapják majd a pénzüket akkor, ha az utazás ára 8 százaléknál többel emelkedik. A Bizottság eredetileg 10 százalékot javasolt erre az értékre. Ha „elháríthatatlan és rendkívüli" esemény, például természeti katasztrófa vagy terroristatámadás történik az utazás célpontjában, szintén egyszerűbb lesz felmondani a szerződést.

Rovatok