Megjelent a Newsweek tekintélyes amerikai politikai-közéleti magazin utolsó nyomtatott száma, a lap 80 év után vesz búcsút az olvasóktól, és a jövőben csak digitális kiadása lesz elérhető.
Az Egyesült Államokban hétfőn a standokra került hetilap címlapján a kiadó manhattani székházáról készült légi fotó látható, alatta a #LASTPRINTISSUE (az utolsó printkiadás) szöveg olvasható a Twitter-bejegyzéseket idéző formátumban. Ironikus utalás ez arra, hogy a hírmagazin ezután csak az interneten lesz elérhető. Tina Brown, a lap főszerkesztője jegyzetében bizakodón azt írta, "néha a változás nemcsak jó, hanem szükséges is".
A Newsweeket 1933-ban a rivális Time egyik újságírója alapította, a lap címlapján még Adolf Hitler is szerepelt. A befolyásos magazin az utóbbi években rendre veszteséges volt, ezen még az sem változtatott, hogy 2010-ben Sidney Harman kaliforniai milliárdos kezébe került. Harman volt az, aki beolvasztotta a lapot a The Daily Beast hírportálba, a befektető halála után azonban családja megvonta a Newsweektől az anyagi támogatást.
Az előfizetéses digitális magazin neve Newsweek Global lesz. Az átalakulással kapcsolatban Tina Brown azt írta a Twitter közösségi portálra: "Keserédes. Kívánjatok nekünk szerencsét".
Az Egyesült Államokban a Newsweek esete valószínűleg nem lesz egyedülálló, hiszen egy közelmúltben készült felmérés kiderítette, az országban kiadott magazinok 87 százalékának van már táblagépen olvasható verziója. Bár ezek a digitális kiadványok még nem jövedelmezőek, a megkérdezettek többsége úgy véli, hosszabb távon ebben van a kiadványuk jövője.
A felhasználói szokásokról készült statisztikák is biztatóak, az USA felnőtt lakosságának 84 százaléka naponta legalább egyszer bekapcsolja a böngészőt. Az internetezők kétharmadának legalább egy olyan hordozható eszköze van, amivel a netre tud csatlakozni, és minden ötödik felnőttnek van már táblagépe.