″Bukarest nem Budapest″ a mottója annak a kampánynak, melyet a román ROM csokimárka indított. Nir Refuah reklámszakember a Kreatív megkeresésére elmondta, hogy hivatalosan hétfőn indult a kampány.
A kampány plakátjának van magyar nyelvű verziója is, a videóban pedig híres bakikat elevenítenek fel: Michael Jackson, a Metallica és Lenny Kravitz is budapesteztek bukaresti koncertjükön. A kampány arra bazíroz, hogy ebből a románoknak elege van ebből.
Szóba kerül az a Hardy Mihály szerint inkább kacsa hír is, mely szerint tavaly májusban 400 Athletic Bilbao-szurkoló tévedésből Budapestre foglalt jegyet a bukaresti Európa Liga döntőre.
A reklámügynökségnek volt egy még nagyobb dobása Romániával kapcsolatban. Egy nagyszabású kampányban saját állításuk szerint elérték, hogy a románokkal kapcsolatos netes keresésekben („a románok...″) az addig negatív automatikus kiegészítések helyett (például: tyúktolvajok, buták, sötétek) pozitívak jelenjenek meg.
A kampányt azonnal felkapta a sajtó, és az ügynökség állítása szerint 2,5 millió embert sikerült mozgósítaniuk a fazonigazításhoz. Mi is rákerestünk, nekünk a buták, cigányok, és a nem cigányok folytatásokat ajánlotta a Google, egy olvasónknak a butákat és a szlávokat.